رونمایی نسل نهم در ژاپن

معرفی سوزوکی آلتو 2022

14 آذر 1400 16:30

نسل هشتم سوزوکی آلتو از سال 2014 در بازار خودرو حضور دارد. اکنون نهمین نسل از این کِی کار (کلاس خودروهای بسیار کوچک ژاپن) با تغییراتی در طراحی ظاهری و به همراه فناوری هیبرید خفیف در پیشرانه، رونمایی شده است.

نهمین نسل سوزوکی آلتو حالا به فناوری هیبرید مجهز استتناسبات و فرم جعبه‌­ای بدنه آلتو نسبت به قبل، بدون تغییر باقیمانده اما زوایای تیزگوشه به منحنی تغییر کرده که مثال بارز آن را می‌­توان در فرم چراغ‌های جلو مشاهده کرد. نوار کرومی بالای لوگوی سوزوکی، ورودی هوا، اجزای مستطیلی سپر جلو، ضربه‌گیر روی درها، کاهش ارتفاع دستگیره درهای عقب نسبت به مدل قبلی و افزایش ابعاد شیشه­‌های عقب، مهم‌ترین تغییرات نمای جلو و جانبی آلتو 2022 است. 

البته گستره تغییرات به نمای عقب هم ادامه پیدا کرده چراکه غیر از اعمال تغییر در سپر عقب، چراغ‌های عقب هم به محل بالاتر منتقل شده است. همچون نمای خارجی، فضای داخلی آلتو 2022 هم تغییرات نسبتا زیادی را تجربه کرده که دو قطعه بزرگ با روکش رنگی از بقیه واضح‌­تر است.

طرح جدید فرمان و صفحه نشان­‌دهنده­‌ها به همراه فضای کوچک بالای جالیوانی، از دیگر تغییرات این بخش است. البته فرم ورودی‌­های تهویه در کنار نمایشگر به مستطیل تغییر کرده، درحالیکه دو دریچه کناری همچون قبل و به شکل دایره است. مورد دیگری که بدون تغییر مانده، ظرفیت چهار نفری کابین است چراکه در عقب این خودرو دو صندلی مجزا قرار دارد.

سوزوکی درباره مشخصات فنی آلتو 2022 خبری اعلام نکرده اما به نظر میرسد نیروی محرکه این خودرو همچنان از پیشرانه 3 سیلندر بنزین‌­سوز به حجم 660 سی‌­سی تامین شود. با این تفاوت که در مدل جدید از سامانه هیبرید-خفیف یاری گرفته که شامل ژنراتور استارتر داخلی و باتری لیتیوم-یون کوچک است.

همچون مدل فعلی آلتو، نسل جدید این خودروی کوچک هم به سامانه ایمنی انحصاری سوزوکی یعنی Safety Support مجهز گردیده که مواردی شامل ترمز اضطراری خودکار، نوربالا اتوماتیک و هشدار خروج از خط را به همراه دارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران