ترکیب قابلیت‌های مینی‌ون و کراس‌اور در نسل جدید

معرفی کیا کارنز 2022

26 آذر 1400 19:48

پس از نزدیک به 23 سال حضور در بازار خودرو، نسل چهارم کیا کارنز اکنون با هویتی جدید رونمایی شده است.هرچند این محصول از سوی سازنده به عنوان «خودروی تفریحی» معرفی شده ولی حقیقت این است که با محصولی طرف هستیم که در عین شباهت به کراس‌­اورها، برخی قابلیت­‌های کاربردی مینی­‌ون‌ها را نیز به همراه دارد.

در نسل جدید کیا کارنز، با محصولی طرف هستیم که در عین شباهت به کراس‌­اورها، برخی قابلیت­‌های کاربردی مینی­‌ون‌ها را نیز به همراه دارد.کیا کارنز 2022 روی پلتفرم مشترک با کیا سلتوس شکل گرفته و در فرم چراغ‌های جلو و عقب به نسل جدید اسپورتیج شباهت دارد. قطعات پلاستیکی حاشیه گلگیر از هویت جدید کارنز خبر می‌­دهد، درحالی‌که شیب مستقیم سقف می­‌تواند نشانه‌­ای از فضای جادار کابین برای شش یا هفت سرنشین این خودرو باشد. در صورت سفارش نسخه شش نفره، چیدمان صندلی­‌ها به صورت سه ردیف دونفره خواهد بود.

ابعاد کیا کارنز 2022 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها 4.54، 1.8، 1.7 و 2.78 متر اعلام شده، که در تمام موارد به جزء عرض، نسبت به نسل قبل با افزایش ابعاد روبرو شده است.

کیا کارنز 2022

طراحی فضای کابین هم متحول شده و به امکاناتی همچون نمایشگر دیجیتال پشت آمپر، صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی، کنترل مجزا برای سیستم تهویه، نورپردازی داخلی LED با 64 رنگ مختلف، خوشبوکننده هوا، تهویه صندلی‌­های جلو، سیستم صوتی Bose با 8 بلندگو، سقف شیشه­‌ای و قابلیت انتخاب حالت رانندگی مجهز شده است.

مجموعه‌­ای از سامانه­‌های ایمنی شامل دستیار کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه دستیار ترمز و کنترل ترمز در سرازیری به صورت استاندارد و سنسورهای جلو و برف­‌پاک­‌کن خودکار به عنوان آپشن به همراه این خودرو عرضه می‌شود.

کیا کارنز 2022 در هند با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 115 اسب‌­بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور یا پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ با 140 اسب‌­بخار قدرت و 242 نیوتن‌متر گشتاور به فروش می­‌رسد. طرفداران پیشرانه‌های دیزل هم می‌­توانند پیشرانه 1.5 لیتری دیزل با 115 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را انتخاب کنند.

کیا کارنز 2022

ضعیف‌ترین پیشرانه با جعبه‌دنده شش سرعته دستی عرضه می­‌شود، درحالی‌که سایرین به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل شده‌­اند. پیشرانه دیزل هم با جعهبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک همراه می‌شود.

فروش کیا کارنز در سه ماهه اول سال 2022 در بازار هند و سایر کشورهای جهان آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران