اعلام قیمت نهایی کیا سلتوس

بررسی کیا سلتوس 1600 کوشا خودرو

30 آبان 1402 15:16

قیمت نهایی کیا سلتوس در ایران

آبان 1402: شرکت کوشا خودرو، در صبح روز 30 آبان‌ماه، نخستین خودرو وارداتی کیا سلتوس را تحویل داد. این خودرو به مشتری‌ای که اولین تکمیل وجه را انجام داده بود، تعلق گرفت. کیا سلتوس با قیمت نهایی 2 میلیارد و 625 میلیون تومان تحویل داده شد.

کاتالوگ کیا سلتوس وارداتی 

مهر 1402: یکی از جدیدترین محصولاتی که بزودی توسط شرکت کوشا خودرو، نماینده کیا موتورز در ایران، به بازار کشورمان عرضه می‌شود، کراس‌اور کوچکی با نام کیا سلتوس است. خودرویی که می‌تواند رقیب جدیدی برای انواع کراس‌‌اورهای چینی در کلاس کامپکت (جمع و جور) باشد.

براساس اعلام شرکت کوشا خودرو، عرضه کیا سلتوس در مهرماه 1402 و از طریق سامانه فروش یکپارچه خودروهای وارداتی آغاز می‌شود. اما قبل از عرضه، این شرکت، اطلاعات رسمی سلتوس وارداتی را منتشر کرده است:

کاتالوگ کیا سلتوس وارداتی (PDF)


دلیل نامگذاری سلتوس چیست

با اینکه مدیران کیا می‌گویند سلتوس را برای جوانانی ساخته‌اند که به تکنلوژی علاقه دارند و می‌خواهند خودرویی داشته باشند که آنها را از بقیه متمایز کنند، اما به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها، نام Seltos را با الهام از نام افسانه‌ای Celtus ابداع کرده باشند که یکی از فرزندان هرکولس، از اساطیر یونانی، است.

تولید کیا سلتوس، از سال 2019 میلادی شروع شده اما ورودش به بازارهای صادراتی، از مدل 2020 بود. به لحاظ ابعادی، کیا سلتوس، کوچک‌تر از کیا اسپورتیج است، پس باید آنرا در سگمنت کراس‌اورهای کوچک قرار دهیم. البته این نکته را فراموش نکنیم که با وجود کیا سونت، نباید سلتوس را کوچک‌ترین کراس‌اور کیا محسوب کنیم.

سه‌گانه‌های سلتوس در بازار جهانی

قبل از هرچیز باید بگوییم که خرید سلتوس، در همه کشورهای جهان امکان‌پذیر نیست. پس شاید استفاده از عبارت «بازار جهانی» برای تیتر این مطلب، درست نباشد! به عنوان مثال در بازار اروپا، مشتریان هنوز امکان خریداری این محصول را ندارند چراکه کیا، با داشتن طیف متنوعی از کراس‌اورهای خود در آنجا و پس از گذشت سه سال از معرفی سلتوس، همچنان تصمیمی برای فروش سلتوس در اروپا ندارد.

اما مدل‌های جهانی کیا سلتوس، در سه نسخه ساخته می‌شوند. اولین نسخه که در واقع گران‌ترین نسخه سلتوس محسوب می‌شود، کد کارخانه‌ای SP2 دارد و همان مدلی است که در خاک کره جنوبی ساخته می‌شود و از آنجا به بازار کشورهای توسعه یافته، مانند استرالیا و آمریکای شمالی ارسال می‌گردد.

دومین نسخه کیا سلتوس، که با کد SP2i آنرا می‌شناسند، همان نسخه‌ ارزان‌قیمتی است که در خاک هندوستان به تولید رسیده و اشتراکات فنی متعددی با سومین نسخه سلتوس، یعنی SP2c دارد که ویژه مشتریان چینی بوده و با نام کیا KX3 در بازار چین به فروش می‌رسد. کیا هردوی این نسخه‌ها را با پلتفرم K2 ساخته است؛ همان پلتفرمی که میان محصولات هیوندای و کیا مشترک بوده و اکثر خودروهای نسل جدید این دو شرکت خودروسازی که در سگمنت B و حتی سگمنت C هستند، با کمک همین پلتفرم، طراحی شده‌اند.

مشخصات فنی کیا سلتوس وارداتی

کیا سلتوس در هر بازاری، پیشرانه خاص خودش را دارد. به عنوان مثال نسخه اصلی سلتوس، با موتورهای 1.6 لیتری و 2.0 لیتری فروخته می‌شوند اما در بازار هند، مشتریان می‌توانند آنرا با موتورهای 1.4 لیتری و 1.5 لیتری سفارش دهند. اما برای بازار ایران، شرکت کوشا خودرو، موتور 1.6 لیتری این خودرو را درنظر گرفته است:

مشخصات فنی کیا سلتوس کوشا خودرو
نوع موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور 1.6 لیتر
حداکثر قدرت 132 اسب بخار
حداکثر گشتاور 157 نیوتن متر
مصرف ترکیبی 6.9 لیتر
گیربکس تیپ ترونیک 6 سرعته
حجم باک 50 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

نکته دیگری که درباره مشخصات فنی سلتوس وجود دارد، این است که فقط نسخه اصلی این خودرو، امکان سفارش با سیستم محرکه AWD را دارد. بنابراین دو نسخه دیگری که در هندوستان و چین ساخته می‌شوند، فقط و فقط بصورت تک‌دیفرانسیل به خریداران تحویل می‌شود و به همین دلیل نیز نسخه وارداتی کوشا خودرو به ایران، از نوع تک‌دیفرانسیل است.

امکانات کیا سلتوس وارداتی

براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت کوشا خودرو، کیا سلتوس وارداتی بازار ایران، با امکانات زیر تحویل خریداران می‌گردد:

. کروز کنترل
. چهار ایربگ
. ترمزهای ABS و EBD
. سیستم کنترل پایداری
. استارت دکمه‌ای
. مانیتور 8 اینچی لمسی
. بلوتوث و USB
. دوربین عقب
. چراغ هالوژنی جلو
. چراغ مه شکن عقب
. چراغ دی لایت
. سنسور عقب
. سنسور فشار باد تایر
. تنظیم برقی صندلی راننده
. شیشه بالابر برقی
. شیشه بالابرقی برقی ضدمانع برای راننده
. آینه جانبی تاشو برقی
. فرمان برقی

قیمت کیا سلتوس در ایران

در بازار آمریکای شمالی، از آنجایی که نسخه اصلی سلتوس، در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، قیمت کیا سلتوس از حدود 22 هزاردلار شروع می‌شود. اما در بازار هندوستان، مشتریان سلتوس می‌توانند با پرداخت مبلغی در حدود 13 هزاردلار، ارزان‌ترین تیپ سلتوس را خریداری کنند. گران‌ترین تیپ سلتوس نیز حدود 21 هزاردلار در هندوستان قیمت دارد.


شرایط فروش کیا سلتوس

آخرین اخبار شرکت کوشا خودرو، شامل شرایط فروش کیا سلتوس، پیش فروش کیا سلتوس، نحوه ثبت نام کیا سلتوس و همچنین جدیدترین آگهی‌های خودرو کیا و قیمت محصولات کیا در بازار را از طریق لینک‌های زیر مشاهده کنید:

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/11/22
سلام قیمت نسخه فول این مدل ۲۲ هزاردلار قیمت دلار هم ۵۵۰۰۰ تومان قیمت مصرف کننده ۵ میلیارد تومان
پاسخ
0
0
0