روند افزایشی قیمت سوخت، اتفاقی فراگیر است که ساکنان کشور چین را نیز گرفتار کرده به نحوی که قیمت بنزین اکتان 95 در این کشور به 9 یوان رسیده است. بنابراین طبیعی است که توجه مشتریان و شرکتهای خودروسازی بیشتر از قبل به سوی انرژیهای جایگزین و پیشرانههای کم مصرف جلب شود.
احتمالا به همین دلیل بوده که مدل ژینگیو L Hi-X HEV از سوی شرکت جیلی معرفی شده، خودرویی هیبرید که براساس مدل بنزینسوز ژینگیو L شکل گرفته است.
طراحی جیلی ژینگیو L Hi-X HEV
طراحی متفاوت سپرها، منافذ بسته جلوپنجره، لوگوی نورانی جیلی، قرارگیری خروجی اگزوز در زیر سپر عقب، طرح متمایز رینگها و رنگهای جدید بدنه، مهمترین نقاط تمایز جیلی ژینگیو L Hi-X HEV با همتای بنزینسوز خود است.
فرم کلی بدنه ژینگیو L Hi-X HEV را میتوان طرحی ساده، قابل قبول و شبیه به سایر محصولات شرکت جیلی دانست، که البته از برخی ویژگیهای مدرن همچون دستگیره مخفیشونده درها، بینصیب مانده است.
کابین و امکانات جیلی ژینگیو L Hi-X HEV
در فضای داخلی نیز با مواردی شامل سه نمایشگر، روکش چرم باکیفیت برای صندلیها و فرمان D کات روبرو هستیم. نمایشگر اصلی با رابط کاربری انحصاری جیلی یعنی Galaxy OS عمل کرده و قابلیت دریافت بروزرسانی را دارد.نمایشگر سوم نیز برای سرگرم نمودن سرنشین جلو پیشبینی شده و همواره به اینترنت متصل است.
سرنشینان عقب این خودروی 4.7 متری نیز احتمالاً از سقف شیشهای و فضای نسبتاً جادار کابین، رضایت خواهند داشت. شرکت جیلی با افتخار اعلام نموده که موفق به کاهش سروصدای کابین این محصول شده است، به نحوی که در سرعت 60 کیلومتر برساعت، تنها 5 دسیبل صدا به گوش میرسد.
مشخصات فنی جیلی ژینگیو L Hi-X HEV
مجموعه HEV یا هیبرید الکتریک درنظر گرفته شده برای جیلی ژینگیو L Hi-X HEV، از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینسوز و دو موتور برقی تشکیل شده است، که نیروی خود را از طریق جعبهدنده سه سرعته DHT Pro به محور جلو ارسال میکند.
جیلی ژینگیو L Hi-X HEV در سرعت کمتر از 20 کیلومتر برساعت یک خودروی برقی است، درحالیکه با افزایش سرعت تا 70 کیلومتر برساعت، پیشرانههای برقی و بنزینسوز به صورت اتصال موازی کار میکنند. با عبور سرعت از رقم 70، اتصال پیشرانهها به صورت سری درآمده و موتور بنزینسوز نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.
خروجی پیشرانه بنزینسوز برابر با 150 اسببخار قدرت و 225 نیوتنمتر گشتاور اعلام شده است، درحالیکه مجموع توان سیستم به 245 اسببخار و 540 نیوتنمتر میرسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو نیز برابر با 7.9 ثانیه اعلام شده است.
براساس اعلام جیلی، بازدهی گرمایی این سامانه برابر با 43.32 درصد بوده و مصرف کلی آن در مقایسه با نسخه بنزینسوز تا 40 درصد کاهش یافته است. با توجه به مصرف 4.3 لیتر در صد کیلومتر توسط موتور بنزینی، شعاع حرکتی جیلی ژینگیو L Hi-X HEV میتواند تا 1300 کیلومتر نیز برسد.
قیمت جیلی ژینگیو L Hi-X HEV
از قیمت جیلی ژینگیو L Hi-X HEV هنوز اطلاعی در دسترس نیست، ولی رقم موردنظر احتمالا از 170 هزار یوان (26.700 دلار) بیشتر خواهد بود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : gizmochina.com