• جيلي ژينگيو L Hi·X
  • جيلي ژينگيو L Hi·X
  • جيلي ژينگيو L Hi·X
  • جيلي ژينگيو L Hi·X
  • جيلي ژينگيو L Hi·X

با شعاع حرکتی 1300 کیلومتر

معرفی شاسی‌بلند هیبریدی جیلی ژینگیو L Hi·X

12 فروردین 1401 17:25

روند افزایشی قیمت سوخت، اتفاقی فراگیر است که ساکنان کشور چین را نیز گرفتار کرده به نحوی که قیمت بنزین اکتان 95 در این کشور به 9 یوان رسیده است. بنابراین طبیعی است که توجه مشتریان و شرکت‌های خودروسازی بیشتر از قبل به سوی انرژی­‌های جایگزین و پیشرانه­‌های کم مصرف جلب شود.

احتمالا به همین دلیل بوده که مدل ژینگیو L Hi-X HEV از سوی شرکت جیلی معرفی شده، خودرویی هیبرید که براساس مدل بنزین­‌سوز ژینگیو L شکل گرفته است.

طراحی جیلی ژینگیو L Hi-X HEV

طراحی متفاوت سپرها، منافذ بسته جلوپنجره، لوگوی نورانی جیلی، قرارگیری خروجی اگزوز در زیر سپر عقب، طرح متمایز رینگ‌ها و رنگ‌های جدید بدنه، مهمترین نقاط تمایز جیلی ژینگیو L Hi-X HEV با همتای بنزین­‌سوز خود است.

جیلی ژینگیو L Hi·X

فرم کلی بدنه ژینگیو L Hi-X HEV را می‌­توان طرحی ساده، قابل قبول و شبیه به سایر محصولات شرکت جیلی دانست، که البته از برخی ویژگی­‌های مدرن همچون دستگیره مخفی­‌شونده درها، بی­‌نصیب مانده است.

کابین و امکانات جیلی ژینگیو L Hi-X HEV

در فضای داخلی نیز با مواردی شامل سه نمایشگر، روکش چرم باکیفیت برای صندلی­‌ها و فرمان D کات روبرو هستیم. نمایشگر اصلی با رابط کاربری انحصاری جیلی یعنی Galaxy OS عمل کرده و قابلیت دریافت بروزرسانی را دارد.نمایشگر سوم نیز برای سرگرم نمودن سرنشین جلو پیش‌­بینی شده و همواره به اینترنت متصل است.

جیلی ژینگیو L Hi·X

سرنشینان عقب این خودروی 4.7 متری نیز احتمالاً از سقف شیشه­‌ای و فضای نسبتاً جادار کابین، رضایت خواهند داشت. شرکت جیلی با افتخار اعلام نموده که موفق به کاهش سروصدای کابین این محصول شده است، به نحوی که در سرعت 60 کیلومتر برساعت، تنها 5 دسیبل صدا به گوش می­‌رسد.

مشخصات فنی جیلی ژینگیو L Hi-X HEV

مجموعه HEV یا هیبرید الکتریک درنظر گرفته شده برای جیلی ژینگیو L Hi-X HEV، از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز و دو موتور برقی تشکیل شده است، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده سه سرعته DHT Pro به محور جلو ارسال می‌کند.

جیلی ژینگیو L Hi-X HEV در سرعت کمتر از 20 کیلومتر برساعت یک خودروی برقی است، درحالی‌که با افزایش سرعت تا 70 کیلومتر برساعت، پیشرانه­‌های برقی و بنزین­‌سوز به صورت اتصال موازی کار می­‌کنند. با عبور سرعت از رقم 70، اتصال پیشرانه­‌ها به صورت سری درآمده و موتور بنزین­‌سوز نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

جیلی ژینگیو L Hi·X

خروجی پیشرانه بنزین­‌سوز برابر با 150 اسب‌­بخار قدرت و 225 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، درحالی‌که مجموع توان سیستم به 245 اسب‌­بخار و 540 نیوتن‌متر می­‌رسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو نیز برابر با 7.9 ثانیه اعلام شده است.

براساس اعلام جیلی، بازدهی گرمایی این سامانه برابر با 43.32 درصد بوده و مصرف کلی آن در مقایسه با نسخه بنزین­‌سوز تا 40 درصد کاهش یافته است. با توجه به مصرف 4.3 لیتر در صد کیلومتر توسط موتور بنزینی، شعاع حرکتی جیلی ژینگیو L Hi-X HEV می­‌تواند تا 1300 کیلومتر نیز برسد.

قیمت جیلی ژینگیو L Hi-X HEV

از قیمت جیلی ژینگیو L Hi-X HEV هنوز اطلاعی در دسترس نیست، ولی رقم موردنظر احتمالا از 170 هزار یوان (26.700 دلار) بیشتر خواهد بود.

دیدگاه کاربران