معرفی شاسی‌بلند هیبریدی جیلی ژینگ یو L Hi·X

جیلی Xingyue L Hi-X به عنوان نخستین عضو از سری محصولات هیبرید Hi-X رونمایی شده است. این کراس‌اور چینی به نخستین پیشرانه هیبرید الکتریکی DHT Pro با انتقال قدرت 3 مرحله‌­ای مجهز است، که توسط شرکت Leishen Power طراحی شده.

شعاع حرکتی Xingyue L Hi-X از سوی جیلی برابر با 1300 کیلومتر اعلام شده است.قوای حرکتی از پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری DHE تامین شده، که از سوی شرکت سازنده به عنوان نخستین موتور تولید انبوه سوپرشارژ هیبرید با تزریق مستقیم سوخت در جهان لقب گرفته است. بازده گرمایی این پیشرانه هم توسط جیلی برابر با 43.32 درصد اعلام شده است، که در مقایسه با رقم 40 درصدی در برخی خودروهای ژاپنی قابل توجه به نظر می‌­رسد.

به لطف استفاده از نیروی کمکی الکتریکی، مجموع خروجی به 245 اسب‌­بخار قدرت و 540 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است، که به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد و متوسط مصرف سوخت این شاسی‌بلند چینی هم به ترتیب 7.9 ثانیه و 4.3 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است، اما از مشخصات مجموعه باتری فعلاً اطلاعی در دسترس نیست.

 شاسی‌بلند هیبریدی جیلی ژینگ یو L Hi·X

شعاع حرکتی Xingyue L Hi-X از سوی جیلی برابر با 1300 کیلومتر اعلام شده، ولی بنابر ادعای رسانه محلی این خودرو در جریان یک آزمایش موفق به ثبت رقم 1426 کیلومتر با متوسط مصرف 3.9 لیتر در صد کیلومتر شده است.

در سرعت‌های کم، پیشرانه بنزین‌سوز تنها در نقش پشتیبان موتور برقی انجام وظیفه می‌­کند، درحالی‌که در سرعت‌های بالا، نیروی مکانیکی از طریق کلاچ و دنده کاهنده به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

سامانه DHT Pro ساخت Leishen Power با انتقال قدرت سه مرحله­‌ای، 120 کیلوگرم وزن دارد و از دو موتور برقی تشکیل شده است. بنابر اعلام جیلی، استفاده بهینه این سامانه از انرژی باعث بهبود 50 درصدی شتاب اولیه و تسریع 30 درصدی شتاب ثانویه در افزایش سرعت از 80 به 120 کیلومتر برساعت خواهد شد.

20 حالت رانندگی برای این سامانه قابل تنظیم است و امکان دریافت بروزرسانی نرم‌­افزاری برای آن در آینده وجود دارد.

 شاسی‌بلند هیبریدی جیلی ژینگ یو L Hi·X

جلوپنجره بزرگ با منافذ بسته و اجزای نورانی حاشیه آن، طراحی جدید سپر جلو با دریچه­‌های بسته در بخش پایین و همچنین فرم آیرودینامیک رینگ‌ها، مهمترین وجوه تمایز بین Xingyue L Hi-X با نسخه بنزین‌سوز این خودرو یعنی جیلی Xingyue است.

قیمت رسمی جیلی Xingyue L Hi-X برابر با 173,700 یوان (27,270 دلار) اعلام شده که در مقایسه با قیمت 185 هزار یوان (29,050 دلار) تعیین شده برای نسخه AWD از مدل بنزین‌سوز، ارزان‌تر به نظر می‌­رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : gizmochina.com