جیلی امگرند L یک سدان 4.7 متری است، که اواخر سال گذشته میلادی رونمایی شد. طراحی بدنه و مشخصات فنی این خودرو با امگرند GL یکسان است، اما اکنون نسخه هیبرید از این مدل با فناوری جدید معرفی شده است.
”جیلی اعلام نموده که با شارژ کامل باتریها و مخزن سوخت پر، شعاع حرکتی امگرند L Hi-X به 1300 کیلومتر میرسد.“پس از معرفی نسخه L Hi-X از مدلهای ژینگیو L، اکنون نوبت به امگرند L رسیده تا در قامت یک خودروی هیبرید وارد بازار شود.
تفاوت ظاهری جیلی امگرند L Hi-X با نسخه بنزینسوز به طرح رینگها، نشان سفید و طرح جوی استیک مانند اهرم تعویض دنده محدود شده است.
نیروی محرکه جیلی امگرند L Hi-X از مجموعهای شامل پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر با سیستم تزریق سوخت مستقیم و 150 اسببخار قدرت و دو موتور برقی با عنوان ژنراتور و کشش تشکیل شده است. حداکثر قدرت و گشتاور این سامانه به ترتیب 245 اسببخار و 540 نیوتنمتر اعلام شده است، که تنها به محور جلو منتقل میشود. بازدهی گرمایی موتور درونسوز هم 43.32 درصد اعلام شده است.
این سامانه هیبرید بسته به شرایط، به صورت موازی یا سری عمل خواهد کرد که در هرکدام، یکی از موتورهای برقی برای تولید نیرو وارد عمل میشود. وظیفه انتقال نیرو به عهده جعبهدنده سه سرعته گذاشته شده، که با این سامانه هماهنگ است.
براساس اعلام جیلی، یکی از مزایای سامانه هیبرید این خودرو، قابلیت کارکرد در سیستم موازی در سرعت بیش از 20 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، درحالیکه این حالت در بسیاری از خودروهای هیبرید در سرعتهای 80 الی 100 کیلومتر برساعت در دسترس قرار میگیرد.
هنوز درباره نحوه عملکرد باتری کشش اطلاع چندانی نداریم، اما جیلی اعلام نموده که با شارژ کامل باتریها و مخزن سوخت پر، شعاع حرکتی امگرند L Hi-X به 1300 کیلومتر میرسد. میانگین مصرف سوخت و شتاب صفر تا صد نیز به ترتیب 3.8 لیتر در صد کیلومتر و 6.9 ثانیه اعلام شده است.
فروش جیلی امگرند L Hi-X از تابستان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. پیشبینی میشود قیمت این خودرو بسیار بیشتر از نرخ 15 الی 17 هزار دلاری نسخه بنزینسوز باشد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru