• جيلي امگرند L Hi-X
  • جيلي امگرند L Hi-X

سدان هیبریدی با شعاع حرکتی 1300 کیلومتر

معرفی جیلی امگرند L Hi-X

12 فروردین 1401 17:30

جیلی امگرند L یک سدان 4.7 متری است، که اواخر سال گذشته میلادی رونمایی شد. طراحی بدنه و مشخصات فنی این خودرو با امگرند GL یکسان است، اما اکنون نسخه هیبرید از این مدل با فناوری جدید معرفی شده است.

جیلی اعلام نموده که با شارژ کامل باتری­‌ها و مخزن سوخت پر، شعاع حرکتی امگرند L Hi-X به 1300 کیلومتر می‌­رسد.پس از معرفی نسخه L Hi-X از مدل‌های ژینگیو L، اکنون نوبت به امگرند L رسیده تا در قامت یک خودروی هیبرید وارد بازار شود.

تفاوت ظاهری جیلی امگرند L Hi-X با نسخه بنزین­‌سوز به طرح رینگ‌ها، نشان سفید و طرح جوی استیک مانند اهرم تعویض دنده محدود شده است.

نیروی محرکه جیلی امگرند L Hi-X از مجموعه­‌ای شامل پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر با سیستم تزریق سوخت مستقیم و 150 اسب­‌بخار قدرت و دو موتور برقی با عنوان ژنراتور و کشش تشکیل شده است. حداکثر قدرت و گشتاور این سامانه به ترتیب 245 اسب­‌بخار و 540 نیوتن‌متر اعلام شده است، که تنها به محور جلو منتقل می­‌شود. بازدهی گرمایی موتور درون‌سوز هم 43.32 درصد اعلام شده است.

این سامانه هیبرید بسته به شرایط، به صورت موازی یا سری عمل خواهد کرد که در هرکدام، یکی از موتورهای برقی برای تولید نیرو وارد عمل می­‌شود. وظیفه انتقال نیرو به عهده جعبه‌دنده سه سرعته گذاشته شده، که با این سامانه هماهنگ است.

جیلی امگرند L Hi-X

براساس اعلام جیلی، یکی از مزایای سامانه هیبرید این خودرو، قابلیت کارکرد در سیستم موازی در سرعت بیش از 20 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، درحالی‌که این حالت در بسیاری از خودروهای هیبرید در سرعت‌های 80 الی 100 کیلومتر برساعت در دسترس قرار می­‌گیرد.

هنوز درباره نحوه عملکرد باتری کشش اطلاع چندانی نداریم، اما جیلی اعلام نموده که با شارژ کامل باتری­‌ها و مخزن سوخت پر، شعاع حرکتی امگرند L Hi-X به 1300 کیلومتر می‌­رسد. میانگین مصرف سوخت و شتاب صفر تا صد نیز به ترتیب 3.8 لیتر در صد کیلومتر و 6.9 ثانیه اعلام شده است.

فروش جیلی امگرند L Hi-X از تابستان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می­‌شود قیمت این خودرو بسیار بیشتر از نرخ 15 الی 17 هزار دلاری نسخه بنزین­‌سوز باشد.

دیدگاه کاربران