• بايک بيجينگ مافنگ - Beijing Mofang
  • بيجينگ روبيک

کراس‌اوری چینی با قیمت پایه 15 دلار

معرفی بایک بیجینگ مافنگ

14 تیر 1401 14:28

بیجینگ به عنوان زیرمجموعه اصلی برند بایک، قصد دارد فروش یک کراس‌­اور جمع‌وجور جدید به نام مافنگ - Mofang - را از 28 ژوئن آغاز کند. پیش فروش این خودرو از 24 جولای و با قیمت 15,300 الی 22,900 دلار آغاز خواهد شد.

بیجینگ مافنگ نخستین بار در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 و با نام بیجینگ C52X رونمایی شد، اما اکنون نام مافنگ به معنای مکعب روبیک در زبان چینی، برای آن انتخاب شده است.

طراحی بیجینگ مافنگ 2022

ابعاد بدنه بیجینگ مافنگ در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.62، 1.886، 1.68 و 2.735 متر اعلام شده است. چراغ‌های دو قسمتی جلو با LED در چراغ اصلی، جلوپنجره با طرح لانه زنبوری، دستگیره مخفی­‌شونده درها، رینگ‌های مشکی، تزئین بدنه با دو رنگ و دو خروجی اگزوز در دو طرف سپر عقب، مهمترین ویژگی­‌های قابل ذکر درباره طراحی بدنه بیجینگ مافنگ است.

بایک بیجینگ مافنگ - Beijing Mofang

در این کراس‌­اور چینی، آینه­‌های جانبی جای خود را به دوربین داده که تصاویر را در نمایشگر واقع در پوشش در به نمایش می­‌گذارد. علیرغم جذابیت ظاهری این ویژگی، به نظر می‌­رسد که عادت کردن به آن هم زمان‌بر باشد. براساس اعلام سازنده، دوربین جانبی Beijing Mofang، نقاط کور و ضریب درگ بدنه را به ترتیب 60 و 4 درصد کاهش داده است.

کابین و امکانات بیجینگ مافنگ 2022

بیجینگ مافنگ نخستین خودروی بنزین­‌سوز است، که از رابط کاربری ساخت هواوی یعنی HarmonyOS بهره‌مند شده، چراکه سامانه مذکور تاکنون فقط در خودروهای برقی مورد استفاده قرار گرفته است.

بایک بیجینگ مافنگ - Beijing Mofang

دو نمایشگر دیجیتال برای پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی، قابلیت تابش تصویر روی شیشه جلو با وضوح 854×420، امکان ارتباط دستگاه‌­های هوشمند هواوی با HarmonyOS، دستیار صوتی و ترکیب رنگ قرمز و مشکی برای تزئین بخش‌های مختلف، در کابین بیجینگ مافنگ جلب نظر می­‌کند.

Beijing Mofang به 25 سنسور پایش رانندگی و دستیار خودران سطح 2.5 با عملکردهایی همچون هشدار برخورد در جلو و عقب، کروزکنترل تطبیق­‌پذیر و پارک خودکار مجهز شده است.

مشخصات فنی بیجینگ مافنگ 2022

قوای حرکتی بیجینگ Mofang از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ به نام BAIC Magic Core تامین شده است، که 185 اسب‌­بخار قدرت و 305 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌ها انتقال می‌­دهد. شتاب صفر تا صد و مصرف سوخت متوسط نیز به ترتیب 7.9 ثانیه و 6 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

بایک بیجینگ مافنگ - Beijing Mofang

بیجینگ روبیک

در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021، برند بیجینگ از زیرمجموعه‌های بایک موتور به صورت رسمی از محصول جدید خود با نام اولیه C52X رونمایی کرد. پس از نظرخواهی از طرفداران، این شرکت تصمیم گرفت محصول جدید را به اسم عجیب مکعب روبیک (Rubik's Cube) نامگذاری کند!

فرم بدنه این کراس­‌اور از زبان طراحی جدید محصولات بایک پیروی می­‌کند. منافذ بسته جلوپنجره باعث می‌­شود فکر کنیم با یک خودروی برقی طرف هستیم، درحالی‌که پیشرانه بنزین­‌سوز در زیر کاپوت نصب شده است.

دستگیره مخفی‌­شونده درها، رینگ‌های آلومینیومی مشکی، چراغ‌های باریک عقب با نوار ارتباطی بین آن‌ها و خروجی دوگانه اگزوز در دو سوی بدنه، از دیگر نکات قابل ذکر درباره طراحی ظاهری محصول بایک است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای Rubik's Cube به ترتیب برابر با 4.62، 1.886، 1.68 و 2.735 متر اعلام شده است.

مکعب روبیک بیجینگ، محصولی جدید از گروه بایک

طراحی فضای داخلی مکعب روبیک نسبت به اکثر محصولات گروه بایک متفاوت است، که گذشته از صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر مرکزی، اهرم الکترونیکی تعویض دنده، از سامانه هوشمند هارمونی کار OS ساخت شرکت هواوی بهره‌­مند شده که مدیریت این خودرو را برعهده دارد. سامانه مذکور به یاری تراشه الکترونیکی Kirin 990A و ماژول­‌های 5G فعالیت می‌کند و از اینترنت اشیاء پشتیبانی می­‌کند.

نیروی حرکتی Rubik's Cube از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ به قدرت 185 اسب‌­بخار بهره‌­مند شده است، که بنابر اعلام سازنده، بازدهی گرمایی برابر با 39.2 درصد ارائه می­‌کند.

مکعب روبیک بیجینگ، محصولی جدید از گروه بایک

قیمت رسمی این خودرو هنوز اعلام نشده ولی رسانه‌­های چینی، بازه صد تا صد و پنجاه یوان (15.700 الی 23.500 دلار) را محتمل می­‌دانند.

بنابر نظر خبرنگار چینی که با این خودرو ملاقات داشته، Rubik's Cube به واسطه طراحی بدنه، فناوری هوشمند و حتی قیمت نسبتا مناسب، قادر به مبارزه با رقبا خواهد بود اما بایک موتور باید کیفیت این محصول را کمی افزایش دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران