• بايک بيجينگ X7
  • بايک بيجينگ X7
  • بايک بيجينگ X7

کراس‌اوری جدید از شرکت بایک

معرفی بایک X7

8 شهریور 1400 10:29

شرکت خودروسازی آوتوتور که در سال 1996 در منطقه کالینینگراد روسیه تاسیس شده، اکنون از شروع مونتاژ بایک X7 خبر داده است. این پنجمین محصول بایک است که به خط تولید این شرکت وارد می­شود.

بنابر اعلام این شرکت روسی، آماده سازی خط تولید و آموزش به کارکنان برای مونتاژ بایک X7 از اوایل تابستان آغاز شده که اکنون به نتیجه رسیده است.

گروه بایک که نام آن از مخفف «هولدینگ صنعتی خودروسازی بیجنگ (پکن)» پدید آمده، یکی از خودروسازان چینی است که تعداد زیادی شرکت اقماری و برند را زیر چتر خود گرد آورده است. علاوه‌بر خودروهای سواری و شاسی­‌بلند، این شرکت به ساخت خودروی نظامی، اتوبوس، کامیون و ماشین‌­آلات کشاورزی هم اشتغال دارد. این شرکت با چند برند غیرچینی هم شراکت دارد و محصولات آن‌ها را برای عرضه به بازار چین مونتاژ می­‌کند که از میان آن‌ها می­‌توان به هیوندای و مرسدس‌بنز اشاره کرد.

علاوه بر بایک (BAIC) به عنوان سازنده خودروهای سواری و کراس‌­اور، چندین برند دیگر شامل BAW , BJEV , سنوا , ویوانگ , هوآنسو و ... در زیر چتر این خودروساز قرار می‌گیرند.

طراحی بایک X7

بایک X7 یک کراس‌­اور میان‌­سایز است که با الهام از کانسپت Yao و براساس پلتفرم BMFA شکل گرفته است. بایک X7 از سال 2020 و با نام بیجینگ X7 در چین به فروش می­‌رسد. صرف نظر از سری BJ، بایک X7 را می‌­توان به عنوان پرچمدار کراس‌­اورهای ساخت این شرکت دانست.

ابعاد بایک X7 بازار روسیه در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.71، 1.892، 1.715 و 2.8 متر اعلام شده، که از نظر ابعاد با نسل قبلی هیوندای سانتافه قابل مقایسه است، خودرویی که قبل از تحریم‌های جهانی علیه روسیه، توسط شرکت آوتوتور مونتاژ می­‌شد.

فرم تیز و باریک چراغ‌های جلو با دیلایت داخل آن، جلوپنجره ذوزنقه‌­ای شکل با ابعاد نه چندان بزرگ، فرم عضلانی گلگیرهای عقب، شیب انتهای سقف، دستگیره­‌های تاشو، چراغ‌های باریک عقب با نوار کرومی بین آن‌ها و خروجی دوگانه اگزوز در سوی سپر عقب، چهره بایک X7 را به صورتی هماهنگ و قابل قبول شکل داده است.

رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی دو رنگ که با تایرهای 235/55 R19 ساخت هانکوک همراه شده نیز تاکید بیشتری بر طراحی اسپرت این کراس‌اور دارد.

کابین و امکانات بایک X7

مسیریاب با واقعیت افزوده مجازی، پشتیبانی از فرامین صوتی و حرکتی، تشخیص چهره و تنظیم خودکار صندلی براساس حافظه و کروزکنترل تطبیق­‌پذیر در تمامی سرعت‌ها، از مهمترین فناوری­‌های درنظر گرفته شده در سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به شمار می‌­آید.

17 سامانه دستیار ایمنی برای بایک X7 پیش‌­بینی شده که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم پارک خودکار، دستیار ترافیک و سطح 2 خودران اشاره کرد. این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده است.

فرمان سه شاخه، نمایشگر یکپارچه متشکل از دو نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعات سرگرمی و صفحه پشت آمپر، نمایشگر 8 اینچی لمسی برای تنظیمات تهویه مطبوع در کنسول میانی و فرم خاص اهرم تعویض دنده، از مهمترین نکات قابل اشاره درمورد کابین بایک X7 خواهد بود.

در تریم­‌های کامل‌تر بایک X7، علاوه بر چراغ‌های LED استاندارد، دستیار نوربالا ، حسگر روشن شدن خودکار چراغ‌ها و دستیار فرمان‌پذیری چراغ‌ها نیز نصب شده است.

مشخصات فنی بایک X7

شرکت سازنده از نصب پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ در بایک X7 خبر داده است، که 180 اسب­‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می‌­دهد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به محور جلو منتقل می­‌شود.

بنابر ادعای رسانه چینی که بایک X7 را مورد بررسی قرار داده، سواری خودرو راحت و بی سروصدا بوده هرچند که با فشردن پا بر روی پدال گاز، صدای پیشرانه در کابین به مراتب افزایش می­‌یابد. میزان نیروی پیشرانه بایک X7 و زمان لازم برای شتابگیری تا سقف 80 کیلومتر برساعت راضی­‌کننده بوده، اما شتاب ثانویه در سرعت‌های بالاتر از صد کیلومتر برساعت چندان دلچسب نیست.

هرچند که با عبور از دورشمار 3500 دور بر دقیقه نیروی خروجی پیشرانه ناگهان افزایش می‌­یابد، ولی درکل می­‌توان گفت که عملکرد پیشرانه این خودرو بیشتر برای رانندگی در مسیرهای داخل شهر مناسب است.

سه حالت رانندگی اسپرت، نرمال و اقتصادی برای راندن بایک X7 پیش‌­بینی شده که با انتخاب حالت نرمال، تمایل جعبه‌دنده به سبک کردن دنده‌ها در دور موتور کمتر از 2000 افزایش می­‌یابد.

قیمت بایک X7

قیمت این خودرو بسته به تریم انتخابی، بین 16,150 تا 22,620 دلار تعیین شده که تقریباً در محدوده سایر رقبا همچون چانگان CS75 پلاس، سایک رووی RX5 و هاوال H6 قرار می­‌گیرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران