خوبی که بهتر می‌شود

معرفی مزدا MX-5 مدل 2022

26 آذر 1400 18:20

مزدا میاتا که در برخی بازارها با نام MX-5 شناخته می‌­شود، آنقدر ویژگی­‌های مثبت به همراه دارد که نیازی به تحولات اساسی در مدل جدید خود نداشته باشد. به همین دلیل بوده که مدل 2022 این خودرو که فعلاً در ژاپن معرفی شده، تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته و تنها در برخی موارد بهبود یافته است.

یکی از مهمترین بروزرسانی‌­های مزدا MX-5، اضافه شدن کنترل وضعیت حرکتی با نام اختصاری KPC به سیستم تعلیق این خودرو بودهیکی از مهمترین بروزرسانی‌­های مزدا MX-5، اضافه شدن کنترل وضعیت حرکتی با نام اختصاری KPC به سیستم تعلیق این خودرو بوده که از ترمزگیری در چرخ داخل پیچ برای کاهش تکان بدنه و افزایش پایداری خودرو استفاده می­‌کند.

به لطف مهندسی دقیق، اضافه شدن KPC هیچ خدشه‌­ای به یکی از مهمترین مزایای میاتا یعنی وزن پائین، وارد نکرده است. KPC می‌­تواند شرایط پیچیدن خودرو براساس سرعت و موقعیت چرخ‌های راست و چپ را کاملاً درک کند بدون آن‌که از لذت رانندگی با این خودرو بکاهد.

مزدا میاتا به عنوان یک خودروی روباز دیفرانسیل-عقب در بازار ژاپن با پیشرانه 1.5 لیتری عرضه می­‌شود، درحالی‌که نسخه RF به پیشرانه 2 لیتری مجهز شده است.

مزدا MX-5 مدل 2022

علاوه‌براین نسخه 990S از میاتا که در جریان رویدادی ویژه در اواخر ماه اکتبر رونمایی شده بود، اکنون به صورت رسمی معرفی شده است. این مدل براساس کامل‌ترین تریم میاتا ساخته شده است. تجهیزات متفاوتی نظیر رینگ‌های 16 اینچی RAYS با مجموع وزن 3.2 کیلوگرم کمتر از نمونه­‌های استاندارد، دیسک‌های خنک‌شونده ترمز با کالیپرهای چهار پیستون به رنگ مشکی، کفپوش‌­های سفارشی و جزئیات آبی یا مشکی پیانو برای دریچه‌­های تهویه نیز برای این مدل پیش‌­بینی شده است.

این مدل از آن جهت 990S نام گرفته که براساس نسخه S ساخته شده و 990 کیلوگرم وزن دارد، یعنی تنها 30 کیلوگرم سنگین‌تر از مزدا MX-5 مدل 1989. این مدل به جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز شده و مزدا تمهیداتی برای بهبود عملکرد سیستم تعلیق و فرمان برقی آن هم اندیشیده است. این نسخه در بازار ژاپن با قیمت پایه 25,300 دلار به فروش می‌­رسد.

مزدا MX-5 مدل 2022

میاتا در بازار ژاپن در نسخه Terracotta Selection هم عرضه خواهد شد، که براساس نسخه RF شکل گرفته و با رنگ پلاتینیوم کوارتز متالیک بدنه شناخته شده و 33,300 دلار قیمت دارد.

علاوه‌براین‌ها، خریداران مزدا MX-5 در ژاپن اکنون می­‌توانند این مدل را با سقف پارچه­‌ای آبی تیره در ترکیب با روکش چرم مشکی صندلی­‌ها نیز سفارش دهند، که البته قیمت خودرو را به 28 هزار دلار می‌­رساند.

فروش این رودستر محبوب از اواسط ژانویه 2022 در ژاپن آغاز خواهد شد، درحالی‌که نسخه سقف پارچه‌ای از آخر ماه می 2022 به فروش می­‌رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران