سرویس خودروی اشتراکی برای آینده

ارایوال به دنبال تغییر سبک حمل و نقل

27 آذر 1400 16:30

پیش‌تر نام شرکت Arrival را به‌عنوان یک استارتاپ در حوزه خودروهای برقی شنیده بودیم. اکنون این مجموعه در پی معرفی محصولی ویژه برای سرویس‌های اشتراکی است. نسخه اولیه این خودرو نیز به صورت آزمایشی تولید شده است. شرکت می‌گوید تست‌های میدانی آن را در سال 2022 آغاز خواهد کرد.

در قامت خودرویی مخصوص سرویس‌های اشتراکی، ارایوال قصد دارد خودرویی با عملکرد میدانی، راحتی، ایمنی و رفاه بالا را فراهم کند.ارایوال می‌گوید پروتوتایپ فوق تنها طی 6 ماه با بهره گرفتن از فناوری‌های ون و اتوبوس‌های فعلی، توسعه یافته است. از سوی دیگر مهندسان این شرکت با همکاری نزدیکی که با رانندگان اوبر داشته‌اند، سعی در سفارشی‌سازی نیازهای آن‌ها کرده‌اند.

آنچه مسلم است، افزایش شعاع دید راننده در طراحی بدنه این محصول بوده است. دلیل آن شیشه‌های جانبی بسیار کشیده و یک شیشه جلوی بسیار بزرگ است. هم‌چنین با خمیدگی قسمت جلویی دید بسیار کاملی از اطراف را نیز ممکن شده است. از سوی دیگر سرنشینان آن می‌توانند به لطف یک سقف کشیده و شفاف، از دیدن فضای بیرون لذت ببرند. همچنین به لطف ارتفاع قابل قبول خودرو، فضای مناسبی نیز برای افراد بلندقد فراهم شده است.

ارایوال سرویس خودروی اشتراکی برای آینده

داخل کابین می‌توان ردیف صندلی‌های یکپارچه را برای سرنشینان عقب مشاهده کرد. ارایوال می‌گوید فضای قسمت پای این خودرو دو برابر بیشتر از محصولی با همین طول است. طراحی فرمان و کنسول جلوی راننده بر اساس فلسفه مینیمالیستی، بسیار ساده و خلوت شکل گرفته است. این یعنی روی این محصول به جای عقربه‌های سنتی آمپر، همه‌چیز روی سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار گرفته است.

در قامت خودرویی مخصوص سرویس‌های اشتراکی، ارایوال قصد دارد خودرویی با عملکرد میدانی، راحتی، ایمنی و رفاه بالا را فراهم کند. شرکت تا این لحظه اطلاعاتی درباره موتور برقی و یا میزان پیمایش آن منتشر نکرده است. حتی نمی‌دانیم که زمان عرضه آن چه تاریخی خواهد بود.

دیدگاه کاربران