کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 340 کیلومتر

معرفی سانگ‌یانگ کوراندو ای-موشن

6 دی 1400 16:37

شرکت خودروساز سانگ‌یانگ که سال گذشته میلادی از ورشکستگی خود خبر داده و از آوریل سال جاری تحت کنترل مراجع قضائی درآمده بود، اکنون توافقنامه­‌ای با شرکت چینی بی‌وای‌دی را به امضاء رسانده است. این گزارش که توسط Bizwire انتشار یافته، از برنامه این دو شرکت برای همکاری در ساخت خودروهای برقی خبر می‌­دهد.

شعاع حرکتی این خودرو براساس استاندارد WLTP، در حدود 340 کیلومتر اعلام شده است.شرکت بی­‌وای­‌دی که اکنون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی جهان شناخته می­‌شود، زیرمجموعه‌­ای به نام FinDreams تاسیس کرده که برای تامین باتری خودروهای برقی به سانگ‌یانگ کمک خواهد کرد. براساس برنامه‌­ریزی انجام شده توسط این دو شرکت، تولید انبوه خودروهای مجهز به این باتری­‌ها از سال 2023 آغاز می­‌شود درحالیکه مرحله بعدی همکاری، طراحی مشترک یک پلتفرم جدید برای ساخت خودروهای برقی خواهد بود.

شرکت سانگ‌یانگ در حال حاضر تنها یک محصول برقی یعنی کوراندو e-Motion را در خط تولید دارد، که روی زیرساخت مشترک با نسخه معمولی کوراندو ساخته می­‌شود.

سانگ‌یانگ کوراندو ای-موشن

کوراندو ای-موشن یک کراس‌­اور دیفرانسیل-جلو است، که به لطف یک موتور برقی و مجموعه باتری به ظرفیت 61.5 کیلووات ساعت، 190 اسب­‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. شعاع حرکتی این خودرو براساس استاندارد WLTP، در حدود 340 کیلومتر اعلام شده است.

سانگ‌یانگ کوراندو ای-موشن در تریم پایه به صفحه 12.3 اینچی پشت آمپر، نمایشگر لمسی 8 اینچی، دوربین دنده عقب، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز اضطراری، دستیار حرکت بین خطوط و رادار تابلوخوان مجهز شده است.

سانگ‌یانگ کوراندو ای-موشن

این خودرو در کشور آلمان با قیمت 38,990 الی 45,590 یورو به فروش می‌رسد.

شرکت سانگ‌یانگ فعلاً در تملک گروه ماهیندرا قرار دارد، اما فرآیند انتقال آن به شرکت کره‌­ای ادیسون‌موتورز به زودی تکمیل خواهد شد.

دیدگاه کاربران