برادر دوقلوی سوزوکی آلتو

معرفی مزدا کارول 2022

7 دی 1400 14:26

مزدا هشتمین نسل خودروی کوچک شهری خود، یعنی کارول - Carol - را با پیشرانه هیبریدی ملایم رونمایی کرد. کارول برای اولین‌بار در سال 1962 توسط مزدا معرفی شد. اما از سال 1980 تا کنون شرکت سوزوکی آن را به‌عنوان یک نسخه تغییریافته از مدل Alto تولید کرده است. از آنجایی که نسل جدید سوزوکی آلتو ماه گذشته رونمایی شد، حالا نوبت کارول است تا یک به‌روزرسانی را تجربه کند.

کارول هم‌چنان وارث سبک طراحی جعبه‌ای از سوزوکی آلتو است. تعجبی ندارد اگر بگوییم این دو مدل غیر از لوگو و برند و برخی از تزئینات و ریزه‌کاری‌ها که اغلب مختص محصولات سوزوکی است، تفاوت عمیقی با یکدیگر ندارند. با این حال کارول هم‌چنان وارث سبک طراحی جعبه‌ای از سوزوکی آلتو است. به طور دقیق‌تر، طول آن 3395، عرض آن 1475 و ارتفاع نیز 1525 میلی‌متر شده است. مزدا می‌گوید سه تیپ از این خودرو را معرفی می‌کند. مدل GL، مدل GS هیبریدی و مدل GX هیبریدی.

نسخه GL دارای یک پیشرانه 660 سی‌سی سه سیلندر بنزینی است که 48 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ای CVT بر حسب انتخاب مشتری یا به صورت تک دیفرانسیل و یا به‌صورت دو دیفرانسیل منتقل می‌شود.

نسخه‌های هیبریدی مزدا کارول نیز دارای یک ژنراتور استارت یکپارچه موسوم به ISG هستند، که به تنهایی 2.5 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. پکیج باتری‌های لیتیوم یونی آن نیز به کمک این ژنراتور می‌آید. میانگین مصرف سوخت این مدل فقط 3.61 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مزدا کارول 2022

تجهیزات ایمنی مزدا کارول شامل 6 کیسه هوا، دوربین دوگانه، هشدار خروج از خط، نور بالا اتوماتیک و ترمز خودکار دنده عقب می‌شود. در کمال تعجب کارول جدید از نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 7 اینچی استفاده نمی‌کند. چراکه همه مدل‌ها دارای یک پنل داشبورد پلاستیکی هستند که فضای بین دریچه‌های تهویه مطبوع را پوشش می‌دهد. با این حال تریم‌ فول‌آپشن این خودرو ویژگی‌هایی مانند چراغ LED، رینگ آلیاژی 14 اینچی و تهویه مطبوع خودکار دارند.

مزدا کارول  از اواسط ژانویه سال آینده در دسترس مشتریان ژاپنی با قیمت پایه 8 هزار و 732 دلار قرار خواهد گرفت.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران