تیونینگ روی تیونینگ

حمله منهارت به ب‌ام‌و X6 M

11 دی 1400 11:03

تردیدی نیست که بخش M ب‌ام‌و، بسیاری از محصولات این برند آلمانی را به سطحی بالاتر از ظرفیت استاندارد خود رسانده است. درست مانند شاسی‌بلند X6 که در مدل M کامپتیشن می‌تواند 625 اسب‌بخار قدرت را ارائه دهد، اما این پایان کار نیست.

پکیج تقویتی منهارت، باعث افزایش قدرت پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل ب‌ام‌و X6 M به 730 اسب‌بخار و 900 نیوتن‌متر گشتاور شده است. شرکت تیونینگ منهارت از خروجی این شاسی‌بلند باواریایی راضی نبوده و با معرفی مدل MHX6700 تونایی‌های جدیدی از ب‌ام‌و X6 را کشف کرده است.

منهارت برای این غول زیبا دو پکیج بهینه‌سازی ارائه کرده است. نسخه اول ارتقا ECU و دیگری به‌روزرسانی واحد کنترل کمکی موسوم به MHtronik است. هر دو پکیج تیونینگی باعث افزایش قدرت پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل آن به 730 اسب‌بخار و 900 نیوتن‌متر گشتاور شده است. جالب است بدانید ب‌ام‌و X6M به صورت استاندارد 625 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

تیونینگ ب‌ام‌و X6 M توسط منهارت

در این خودرو سیستم ترمز نیز به طور اساسی نیز ارتقا یافته است. منهارت سیستم تنفس X6 را نیز از ابتدا طراحی کرده و حالا روی آن اگزوزهای فولادی ضدزنگ دیده می‌شود. خروجی‌های 100 میلی‌متری اگزوز این خودرو با پوشش فیبر کربنی طراحی شده است. البته بر حسب انتخاب مشتری می‌توان روی آن‌ها پوشش سرامیکی نیز نصب کرد.

استفاده از سیستم تعلیق H&R در این شاسی‌بلند باعث کاهش ارتفاع X6M تا 30 میلی‌متر شده است. منهارت برای این خودرو از رینگ‌های 22 اینچی با تریم مشکی استفاده کرده است.

تیونینگ ب‌ام‌و X6 M توسط منهارت

همانطور که انتظار می‌رفت منهارت برای پروژه MHX6700 خود سراغ یک کیت بدنه سفارشی رفته است، که شامل اسپلیتر جلو، جلوپنجره، رکاب‌، دیفیوزر و اسپویلر عقب می‌شود. هم‌چنین در این محصول پوشش آینه‌های جانبی نیز از جنس فیبر کربن هستند.

دیدگاه کاربران