پیمایش 1200 کیلومتری با کمک استارتآپ آمریکایی

آزمایش تسلا مدل S با مجموعه باتری جدید

17 دی 1400 10:27

این روزها مشتریان خودروهای برقی بیشتر از هر چیزی به شعاع حرکتی این نمونه­‌ها توجه دارند. شرکت‌های خودروسازی هم در حال تلاش برای ارائه مسافت قابل پیمایش بیشتر برای محصولات خود هستند.

محصول جدید شرکت ONE که با نام Gemini معرفی شده و روی تسلا مدل S به کار گرفته شده، احتمالا می‌تواند مشکل شعاع حرکتی خودروهای برقی را تا حد زیادی کاهش دهد.اکنون یک استارت‌آپ اهل میشیگان در حال انجام اقداماتی است، که احتمالا می‌تواند شعاع حرکتی یک خودروی برقی همچون تسلا مدل S را به 1210 کیلومتر افزایش دهد.

در واقع مجموعه باتری ساخت شرکت Our Next Energy که با نام اختصاری ONE شناخته می‌­شود، قرار است اوضاع فعلی را تا حد زیادی عوض کند. این شرکت برای آزمایش مجموعه باتری مذکور، تسلا مدل S را انتخاب کرده که با متوسط سرعت 88 کیلومتر برساعت، مسافتی برابر با 752 مایل یا 1210 کیلومتر را پیموده است. نکته مهم این‌که در شرایط آزمایشی، این خودرو توانسته مسافتی معادل با 1419 کیلومتر را طی کند که بسیار قابل توجه است.

مسئولان شرکت ONE ضمن اشاره به لزوم حل نگرانی مشتریان درباره شعاع حرکتی خودروهای برقی، از تمرکز متخصصان این شرکت برای ساخت مجموعه باتری جدید خبر داده است. به اعتقاد مسئولان این شرکت، عواملی همچون سرعت رانندگی، شرایط جوی، نیازهای رانندگی در مسیرهای کوهستانی یا نیاز به اتصال کشنده، همچنان در طراحی خودروهای برقی و مجموعه باتری آن‌ها مورد غفلت واقع می­‌شود، درحالی‌که این عوامل می­‌تواند شعاع حرکتی را به میزان 35 درصد کاهش دهد.

آزمایش تسلا مدل S با مجموعه باتری جدید

اما محصول جدید شرکت ONE که با نام Gemini معرفی شده است، احتمالا می‌تواند مشکل شعاع حرکتی را تا حد زیادی کاهش دهد. این مجموعه 207.3 کیلووات ساعتی در فضای باتری استاندارد تسلا مدل S جای گرفته است، که ظرفیتی برابر با 103.9 کیلووات ساعت یا تقریبا نصف این نمونه دارد.

مدیرعامل شرکت ONE در گفتگو با نشریه کار اند درایور از به کارگیری سلول­‌های کبالت-نیکل در این مجموعه باتری خبر داده، اما طراحی اجزای نمونه نهایی هنوز در حال بررسی است.

استارت‌آپ اهل میشیگان اعلام نموده که Gemini را بعد از سال 2023 وارد خط تولید خواهد کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : insideevs.com

دیدگاه کاربران