سدانی برقی با شتاب کمتر از دو ثانیه

معرفی تسلا مدل S Plaid

18 خرداد 1400 12:59

پس از معرفی نسخه بروزرسانی شده از مدل S در ابتدای سال جاری میلادی، تسلا وعده داد که نسخه Plaid+ از این خودرو را نیز با عملکرد فنی بهتر عرضه کند. با وجود آن‌که فرصت زیادی تا زمان وعده شده برای تحویل این مدل باقی نمانده، ایلان ماسک در شبکه توئیتر از لغو عرضه نسخه Plaid+ و برنامه‌­ریزی برای معرفی مدل Plaid (بدون +) خبر داده که گویا قرار است با قیمت پایه 119,900 دلار ، جایگزین Plaid+ با قیمت پایه 149,990 دلار شود.

مدیرعامل تسلا اعلام کرده نسخه Plaid از مدل S با ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت در کمتر از 2 ثانیه، سریع‌ترین خودروی تولید شده در جهان خواهد بود.مدیرعامل تسلا اعلام کرده نسخه Plaid از مدل S با ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت در کمتر از 2 ثانیه، سریع‌ترین خودروی تولید شده در جهان خواهد بود. با عنایت به شتاب 1.85 ثانیه‌­ای ریماک نورا باید در این ادعا شک کرد مگراین‌که Plaid بتواند رقمی کمتر را به ثبت برساند، هرچند که رقم مشابه برای شتاب این دو خودرو در کل می­‌تواند قابل توجه باشد چراکه محصول تسلا در رده سدان­‌ها قرار دارد ولی ریماک نورا یک سوپراسپرت با قیمتی فراتر از 2 میلیون دلار و تیراژ تنها 150 دستگاه است.

چهره شناخته شده در حوزه خودرو یعنی جی لنو (Jay Leno) هفته گذشته و در جریان یک پادکست از ثبت رکورد مدلS Plaid در عبور از مسافت 400 متر طی 9.247 ثانیه با سرعت 243.3 کیلومتر برساعت در پیست Autoclub Famoso خبر داده ولی در وب­سایت تسلا، زمان 9.23 ثانیه و سرعت 248 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

صفحه اختصاصی مدل S هم قدرت نسخه مجهز به سه موتور را برابر با 1020 اسب‌­بخار و شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت آن را به ترتیب 1.99 ثانیه و 320 کیلومتر برساعت اعلام کرده است.

 تسلا مدل S Plaid

هرچند ممکن است شتاب مدل S Plaid با نسخه Plaid+ برابری کند، اما شعاع حرکتی 563 کیلومتری این مدل بسیار متفاوت با رقم 837 کیلومتر وعده شده برای Plaid+ خواهد بود. با سفارش نسخه Long Range با قیمت پایه 79,990 دلار، 40 واحد به رقم شعاع پیمایش افزوده می­‌شود درحالی‌که شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت در این نسخه به ترتیب به 3.1 ثانیه و 248 کیلومتر برساعت رسیده است.

انتظار می­‌رود اطلاعات تکمیلی درباره تسلا S Plaid در رویدادی ویژه که اواخر این هفته یعنی پنجشنبه 10 ژوئن (20 خرداد) برگزار خواهد شد، منتشر شود.

دیدگاه کاربران