شرکت تیونینگ منهارت که بهتازگی پرکار شده، باز هم در پروژه جدیدش سراغ بامو رفت. انتخاب M8 Competition نشان از جسارت این تیونر دارد. جدیدترین محصول شرکت MH8 800 نام دارد که پروژهای بسیار خاص است. چراکه فقط 10 دستگاه از آن تولید خواهد شد.
”فقط 10 دستگاه از منهارت MH8 800 تولید خواهد شد.“پروسه بهینهسازی این خودرو از بهروزرسانی در قوای محرکه آغاز میشود. منهارت توانسته از پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل این خودرو 823 اسببخار قدرت و 1070 نیوتنمتر گشتاور بیرون بکشد. در حالی که ویرایش استاندارد M8 کامپتیشن 625 اسببخار نیرو و 750 نیوتنمتر گشتاور دارد.
شرکت برای این کار مجبور به استفاده از نسخه جدید توربو و اینترکولر، تغییر مکانیزم اگزوز و البته برنامهنویسی مجدد سیستم الکترونیکی مدیریت پیشرانه شده است. نکته جالب این است که منهارت این خودرو را بدون مبدل کاتالیست ارائه میکند. اما این اقدام میتواند عرضه آن را در بسیاری از کشورهای اروپایی با مشکل روبرو کند.
منهارت روی این پروژه از سیستم تعلیق KW استفاده کرده تا علاوه بر پایداری، سواری لذتبخشتری را نیز فراهم کند.
برای این خودرو رینگهای 21 اینچی اسپایدر تعبیه شده است. از نظر بصری اضافه شدن جلوپنجره مشکی با المانهای فیبر کربنی جلوه خاصی به بامو M8 بخشیده است. در ضمن منهارت برای بهبود فرایند آیرودینامیک سراغ اسپویلر، رکابهای جانبی و دیفیوزر عقب رفته است. نصب برچسبهای ویژه به بیننده یادآوری میکند که با یک بامو M8 کامپتیشن خاص طرف هستیم.
کابین این خودرو از نظر تجهیزات تفاوت فاحشی با ویرایش استاندارد ندارد. با این تفاوت که اینجا تریم فیبر کربن و چرم آلکانترا دیده میشود. بامو منهارت MH8 800 با رنگ آبی سفارشی پنجمین سری از تولیدات خاص منهارت روی بامو به حساب میآید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com