مجهز به پیشرانه لندکروزر

تویوتا هایلوکس آماده حضور در داکار 2022

1 آذر 1400 12:11

شرکت تویوتا به صورت رسمی ورود خود به رالی داکار 2022 را اعلام کرده است. نماینده خودروساز ژاپنی در این رقابت، نسخه‌­ای خاص از تویوتا هایلوکس با نام GR DKR Hilux T1+ خواهد بود که اکنون در مراحل آماده‌سازی نمونه اولیه قرار دارد.

در زیر کاپوت این خودروی مسابقه‌ای، شاهد نصب پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربو شش سیلندر مربوط به آخرین نسل از لندکروزر هستیم.این پیکاپ مسابقه­‌ای نیروی خود را از پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو متعلق به لندکروزر GR Sport دریافت می­‌کند که برابر با 400 اسب­بخار قدرت و 660 نیوتن‌متر گشتاور است.

براساس اعلام تویوتا، پیشرانه مذکور نسبت به آنچه در سینه نسخه قبلی هایلوکس رالی قرار داشت، سبک‌تر شده و گشتاور بیشتری تولید می‌­کند. البته به علت انطباق با قوانین جدید مسابقات، وزن خودرو نسبت به مدل قبلی افزایش یافته و به حدود 2 تن رسیده است.

میزان جابجایی سیستم تعلیق نیز از 280 به 350 میلی‌متر افزایش یافته و از تایرهای ساخت بی‌اف گودریچ با قطر و عرض بیشتر برای پوشاندن رینگ‌های آلومینیومی استفاده شده است.

تویوتا هایلوکس آماده حضور در داکار 2022

بدنه مدل مسابقه‌­ای هایلوکس GR DKR T1+ با طرح‌های جدید Gazoo Racing تزئین شده است، که در برخی مسابقات دیگر همچون رالی قهرمانی جهان نیز روی بدنه محصولات تویوتا به چشم می­‌خورد. البته این خودرو در مسابقه مذکور نیز شرکت خواهد کرد.

تویوتا قصد دارد با چهار نسخه از هایلوکس GR DKR T1+ در رالی 2022 حضور پیدا کند. هدایت این خودرو برعهده رانندگانی همچون ناصر العطیه اهل قطر، هنک لاتگان از آفریقای جنوبی و شامیر وریاوا قرار خواهد داشت.

تویوتا هایلوکس آماده حضور در داکار 2022

با توجه به شروع رالی داکار 2022 از دوم ژانویه (12 دی 1400) در عربستان، فرآیند مهندسی برای آماده‌سازی نسخه نهایی هایلوکس GR DKR T1+همچنان ادامه دارد. پیش از ارسال خودرو به عربستان در ماه دسامبر، آزمایش نهایی در آفریقای جنوبی انجام خواهد شد.

انتظار می­‌رود که در رالی 2022 شاهد رقابتی هیجان‌­انگیز باشیم، چراکه شرکت آئودی نیز در حال آماده­‌سازی نسخه مسابقه­‌ای RS Q E-Tron است. این خودرو در کنار موتورهای برقی به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده و به تازگی مراحل آزمایش دو هفته‌­ای خود در مراکش را پشت­ سر گذاشته است.

پیش­‌بینی می­‌شود نمونه نهایی تویوتا GR DKR Hilux T1+ اواخر سال جاری و در زمان نزدیک به آغاز مسابقه رونمایی شود. رالی داکار 2022 از دوم ژانویه 2022 از نقطه آغازین در عربستان سعودی شروع خواهد شد.

دیدگاه کاربران