سوغاتی جدید آلمان برای مشتریان چینی

معرفی فولکس‌واگن لاماندو L

29 دی 1400 15:14

پس از معرفی نسل جدید فورد موندئو در چین، یک خودروساز بزرگ دیگر نیز اقدام به معرفی یک محصول اختصاصی برای اهالی این کشور کرده است.

لاماندو L روی پلتفرم MQB Evo فولکس‌واگن شکل گرفته، که در خودروهایی نظیر گلف، اشکودا اوکتاویا، آئودی A3 و سئات لئون به کار گرفته شده است.لاماندو یکی از محصولات فولکس‌­واگن برای بازار چین است که از سال 2014 تاکنون در این کشور به فروش می­‌رسد. نسل جدید این خودروی سدان اکنون به فرم لیفت‌بک درآمده است، بنابراین اکنون ارتباط میان لاماندو L و جتا را می‌توان همچون رابطه میان پاسات و آرتئون دانست.

نسخه استاندارد فولکس‌واگن لاماندو براساس پلتفرم MQB ساخته شده، درحالیکه نسخه L روی ساختار جدیدتر MQB Evo شکل گرفته است. این سازه در سال 2019 توسط فولکس‌­واگن معرفی شده و از آن زمان برای ساخت چند عضو این گروه همچون گلف، اشکودا اوکتاویا، آئودی A3 و سئات لئون مورد استفاده قرار گرفته است.

فولکس‌واگن لاماندو L

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای لاماندو L به ترتیب 4.784، 1.831، 1.469 و 2.731 متر اعلام شده است، که افزایش ابعاد طول و فاصله محوری نسبت به لاماندو استاندارد را نشان می‌دهد.

چراغ‌های LED جلوی لاماندو L با چیدمان ماتریسی اجزا همراه شده تا محصولات سری ID را یادآوری کند. نوار LED برای چراغ‌های جلو و عقب، رینگ‌های 18 اینچی، نورپردازی سفید برای لوگوی جلو و عقب و شباهت چراغ‌های عقب به طراحی این قطعات در پژو 508، از دیگر نکات قابل ذکر درباره طراحی فولکس‌واگن لاماندو L است.

با ورود به فضای کابین متوجه شباهت طرح داشبورد با نسل هشتم فولکس‌واگن گلف خواهید شد، هرچند که در مواردی همچون خروجی‌­های سیستم تهویه و برخی دکمه­‌ها تغییراتی ایجاد شده است.

فولکس‌واگن لاماندو L

سیستم صوتی Beats، نمایشگر هداپ، سانروف، اهرم سیمی جعبه‌دنده، تنظیم برقی صندلی­‌های جلو، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر و همچنین خروجی سیستم تهویه، زیرآرنجی و دو پورت USB برای سرنشینان عقب از مهمترین تجهیزات رفاهی فولکس‌واگن لاماندو L است.

قوای محرکه این خودرو از پیشرانه 1.4 لیتری TSI تامین شده است، که 150 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به محور جلو انتقال می‌­دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو نیز 8 و نیم ثانیه اعلام شده است، که چندان بد نیست. البته احتمال دارد که فولکس‌واگن لاماندو L در آینده به پیشرانه 2 لیتری TSI هم مجهز شود.

فولکس‌واگن لاماندو L

برخلاف بسیاری از خودروهای ارزان‌­قیمت فولکس‌­واگن که حتی در قاره اروپا هم با سیستم تعلیق میل پیچشی عقب ارائه می­‌شوند، طراحی این بخش در لاماندو L به صورت مولتی‌لینک انجام شده است.

فروش این خودرو از بهار 2022 در چین آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران