معرفی فولکس‌واگن لاماندو L

پس از معرفی نسل جدید فورد موندئو در چین، یک خودروساز بزرگ دیگر نیز اقدام به معرفی یک محصول اختصاصی برای اهالی این کشور کرده است.

لاماندو L روی پلتفرم MQB Evo فولکس‌واگن شکل گرفته، که در خودروهایی نظیر گلف، اشکودا اوکتاویا، آئودی A3 و سئات لئون به کار گرفته شده است.لاماندو یکی از محصولات فولکس‌­واگن برای بازار چین است که از سال 2014 تاکنون در این کشور به فروش می­‌رسد. نسل جدید این خودروی سدان اکنون به فرم لیفت‌بک درآمده است، بنابراین اکنون ارتباط میان لاماندو L و جتا را می‌توان همچون رابطه میان پاسات و آرتئون دانست.

نسخه استاندارد فولکس‌واگن لاماندو براساس پلتفرم MQB ساخته شده، درحالیکه نسخه L روی ساختار جدیدتر MQB Evo شکل گرفته است. این سازه در سال 2019 توسط فولکس‌­واگن معرفی شده و از آن زمان برای ساخت چند عضو این گروه همچون گلف، اشکودا اوکتاویا، آئودی A3 و سئات لئون مورد استفاده قرار گرفته است.

فولکس‌واگن لاماندو L

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای لاماندو L به ترتیب 4.784، 1.831، 1.469 و 2.731 متر اعلام شده است، که افزایش ابعاد طول و فاصله محوری نسبت به لاماندو استاندارد را نشان می‌دهد.

چراغ‌های LED جلوی لاماندو L با چیدمان ماتریسی اجزا همراه شده تا محصولات سری ID را یادآوری کند. نوار LED برای چراغ‌های جلو و عقب، رینگ‌های 18 اینچی، نورپردازی سفید برای لوگوی جلو و عقب و شباهت چراغ‌های عقب به طراحی این قطعات در پژو 508، از دیگر نکات قابل ذکر درباره طراحی فولکس‌واگن لاماندو L است.

با ورود به فضای کابین متوجه شباهت طرح داشبورد با نسل هشتم فولکس‌واگن گلف خواهید شد، هرچند که در مواردی همچون خروجی‌­های سیستم تهویه و برخی دکمه­‌ها تغییراتی ایجاد شده است.

فولکس‌واگن لاماندو L

سیستم صوتی Beats، نمایشگر هداپ، سانروف، اهرم سیمی جعبه‌دنده، تنظیم برقی صندلی­‌های جلو، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر و همچنین خروجی سیستم تهویه، زیرآرنجی و دو پورت USB برای سرنشینان عقب از مهمترین تجهیزات رفاهی فولکس‌واگن لاماندو L است.

قوای محرکه این خودرو از پیشرانه 1.4 لیتری TSI تامین شده است، که 150 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به محور جلو انتقال می‌­دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو نیز 8 و نیم ثانیه اعلام شده است، که چندان بد نیست. البته احتمال دارد که فولکس‌واگن لاماندو L در آینده به پیشرانه 2 لیتری TSI هم مجهز شود.

فولکس‌واگن لاماندو L

برخلاف بسیاری از خودروهای ارزان‌­قیمت فولکس‌­واگن که حتی در قاره اروپا هم با سیستم تعلیق میل پیچشی عقب ارائه می­‌شوند، طراحی این بخش در لاماندو L به صورت مولتی‌لینک انجام شده است.

فروش این خودرو از بهار 2022 در چین آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید