رقیب محصولات گریت‌وال

معرفی فوتون General G7

3 بهمن 1400 10:42

شرکت فوتون در سال‌های اخیر اقدام به معرفی سه پیکاپ به نام‌های G7 و G9 و F9 نموده که در طراحی دماغه تاحدی به فورد F-150 شباهت دارند. اکنون محصول دیگری به نام General G7 از سوی این شرکت چینی معرفی شده، که به واسطه نصب قطعات پلاستیکی مشکی روی بدنه، کمی از مدل‌های قبلی متمایز شده است.

رقیب مستقیم این خودرو را می­‌توان گریت‌وال کنون دانست که در عین قدرت برابر پیشرانه، 10 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر در اختیار دارد.در زیر کاپوت فوتون General G7 یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 160 اسب­‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

رقیب مستقیم این خودرو را می­‌توان گریت‌وال کنون دانست که در عین قدرت برابر پیشرانه، 10 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر در اختیار دارد و به قفل دیفرانسیل عقب و سامانه چهارچرخ محرک BorgWarner هم مجهز شده است. اما طراحی فضای کابین فوتون General G7 که با رنگ سفید و آبی تزئین شده را می­‌توان لوکس‌­تر از محصول گریت‌وال دانست.

طراحی خروجی­‌های تهویه، نمایشگر مرکزی و فرم کلی کنسول میانی، بهتر از چیزی است که از یک خودروی پیکاپ چینی انتظار داریم تاجایی که به نظر می­‌رسد این بخش از یک خودروی سواری به فوتون General G7 منتقل شده باشد.

فوتون General G7

خبرنگار رسانه چینی که این خودرو را مورد بررسی قرار داده، ضمن تمجید از طراحی بدنه و کابین، از عملکرد جعبه‌دنده مخصوصا در سرعت‌های کم و همچنین عدم امکان انتخاب پیشرانه دیزل برای این خودرو انتقاد کرده است.

تلاش فوتون برای ارائه یک خودروی پیکاپ با طراحی خوشایند بدنه و کابین درخور تحسین است، اما به نظر می­‌رسد این شرکت باید به قابلیت­‌های فنی و حرکتی محصول خود بیشتر توجه کند تا در برابر رقبای قدر همچون گریت‌وال کنون سربلند باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : inf.news

دیدگاه کاربران