• ياماها فازيو هيبريدي

اسکوتر 8.3 اسب‌بخاری

معرفی یاماها فازیو هیبریدی

3 بهمن 1400 16:37

نسخه 2022 یاماها فازیو - Fazzio - هیبریدی با قیمت 1,514 دلار راهی بازار اندونزی شد. البته این اسکوتر اسم‌های دیگری هم دارد، مثلاً یاماها Gear S 125 و یا در برخی از بازارها با نام Ego Gear شناخته می‌شود.

قسمت هیبریدی درواقع اشاره به یک ژنراتور هوشمند دارد که هنگام شتاب‌گیری حداکثر تا 3 ثانیه به انفجارهای پیشرانه کمک می‌کند.قوای محرکه فازیو هیبریدی یک پیشرانه تک سیلندر با فناوری SPOHC است که با حجم 124.8 سی‌سی از سیستم Blue Core ابداعی شرکت بهره می‌برد.

یاماها ادعا می‌کند که خروجی این موتورسیکلت 8.3 اسب‌بخار در 6500 دور در دقیقه و گشتاورش 10.6 نیوتن‌متر در 4500 دور در دقیقه است. این خروجی توسط جعبه‌دنده دوست‌داشتنی CVT تسمه‌ای منتقل می‌شود. استفاده از تایرهای 12 اینچی پایداری و فرمان‌پذیری آن را نیز افزایش می‌دهد.

قسمت هیبریدی درواقع اشاره به یک ژنراتور هوشمند دارد که هنگام شتاب‌گیری حداکثر تا 3 ثانیه به انفجارهای پیشرانه کمک می‌کند. البته راندمان قوای محرکه نیز با اضافه شدن سیستم استارت/استاپ که روی خودروها هم دیده می‌شود، به طرز محسوسی افزایش پیدا کرده است. علاوه‌براین آلایندگی و نویز موتور نیز کاهش پیدا کرده است.

یاماها فازیو هیبریدی

جدا از سیستم هیبریدی، فازیو تجهیزات کاربردی مانند سوویچ هوشمند، پورت USB یک محفظه برای قرار دادن وسایل کوچک در زیر فرمان خود دارد. البته فضای اصلی 17.8 لیتری نیز در زیر صندلی راکب تعبیه شده است. مانند همیشه یاماها مجموعه متنوعی از رنگ‌های جدی و فانتزی را برای انتخاب مشتریان در نظر خواهد گرفت.

کنسول دیجیتال این اسکوتر به راکب این اجازه را می‌دهد که گوشی هوشمند خود را توسط برنامه Y-Connect متصل کند و اطلاعات آن را روی نمایشگر LCD ببیند. چراغ جلو فازیو به صورت تمام LED در نظر گرفته شده است.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را باما دنبال کنید.

دیدگاه کاربران