تغییر اروپایی‌پسند رنگید و کامپس

جیپ‌ به‌صورت ملایم هیبریدی شد

3 بهمن 1400 17:09

جیپ با اضافه کردن گزینه‌های هیبریدی ملایم روی رنگید و کامپس، دامنه خودروهای برقی خود در بازار اروپا را گسترش می‌دهد.

قوای محرکه هر دو مدل رنگید و کامپس یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است که یک موتور برقی 48 ولتی آن را همراهی می‌کند.پیشرانه جدید که e-Hybrid نام دارد به سیستم پلاگین هیبریدی 4xe متصل می‌شود که در حال حاضر تنها سیستم موجود برای رانگلر در قاره اروپاست. جالب آنکه همین مدل بیش از 25 درصد کل فروش جیپ در منطقه را نیز به خود اختصاص داده است. از هم‌اکنون نمایندگی‌ها اقدام به ثبت سفارش این خودروها کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تحویل آن از دو ماه دیگر آغاز شود.

قوای محرکه هر دو مدل رنگید و کامپس یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است که 130 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. این خروجی توسط جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه جدید منتقل می‌شود. در مهم‌ترین بخش نیز یک موتور برقی 48 ولتی با 20 اسب‌بخار قدرت و 55 نیوتن‌متر گشتاور را هم می‌بینیم که به توان پیشرانه بنزینی اضافه می‌کند.

جیپ رنگید هیبریدی

جیپ می‌گوید این پیشرانه هیبریدی ملایم می‌تواند کراس‌اورهای فوق را در زمانی که قوای محرکه احتراق داخلی خاموش است، به حرکت درآورد. به ادعای شرکت مدل‌های فوق 15 درصد مصرف سوخت کمتری پیدا کرده‌اند و میزان آلایندگی Co2 آن‌ها نیز کمتر شده است.

جیپ توضیح می‌دهد که این پیشرانه هیبریدی ملایم پیشرفته‌تر می‌تواند کراس‌اورها را حتی زمانی که موتور احتراق داخلی خاموش است به حرکت درآورد. این خودروساز همچنین وعده مصرف سوخت تا 15 درصد کمتر و کاهش انتشار CO2 را داده است.

جیپ رنگید هیبریدی

ذکر این نکته مهم است که این پیشرانه جدید فقط برای نسخه‌های محور جلوی این دو کراس‌اور سایز کوچک در دسترس است. جیپ‌های جدید رنگید و کامپس e-Hybrid در بازارهای اروپایی در کنار مدل‌های هیبریدی پلاگین عرضه می‌شود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران