• مرسدس-آام‌گ GT63 نسخه پرفورمنس اسپشيال
  • مرسدس-آام‌گ GT63 نسخه پرفورمنس اسپشيال

گران‌ترین محصول تولید انبوه بنز

معرفی مرسدس-آام‌گ GT63 نسخه پرفورمنس اسپشیال

13 بهمن 1400 14:05

شرکت مرسدس‌بنز به صورت رسمی از برنامه خود برای عرضه نسخه Performance Special از AMG GT63 S E در قاره اروپا خبر داده است.

نیروی محرکه AMG GT63 S E Performance Special از مجموعه‌­ای شامل پیشرانه 4 لیتری توئین توربوشارژ 8 سیلندر و یک موتور برقی روی محور عقب تامین شده است.این خودرو که سال گذشته در جریان نمایشگاه مونیخ به معرض نمایش درآمد، گران‌ترین محصول تولید انبوه این خودروساز آلمانی است، لقبی که در سال‌های آینده احتمالا به AMG One تعلق می‌گیرد.

در اولین نگاه، نخستین تفاوت‌های نسخه Special Edition با مدل استاندارد یعنی رنگ سبز Hell Magno و رینگ‌های 21 اینچی AMG به رنگ مشکی قابل تشخیص است. البته ترکیب رنگ قرمز Rubellite با جزئیات کروم و رینگ‌های 21 اینچی نقره‌­ای هم برای این خودرو قابل سفارش است.

نیروی محرکه AMG GT63 S E Performance از مجموعه‌­ای شامل پیشرانه 4 لیتری توئین توربوشارژ 8 سیلندر و یک موتور برقی روی محور عقب تامین شده است، که نیروی خود را از طریق سیستم انتقال قدرت دو سرعته برقی و دیفرانسیل لغزش-محدود الکترونیکی به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

مرسدس-آام‌گ GT63 نسخه پرفورمنس ادیشن

خروجی این مجموعه برابر با 831 اسب‌­بخار قدرت و 1400 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که این سدان آلمانی را ظرف 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 316 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

نکته مهم این‌که مصرف سوخت این سدان قدرتمند، 8.6 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. مجموعه باتری 6.1 کیلووات ساعتی هم نیروی لازم برای پیمایش 12 کیلومتر در حالت برقی را فراهم می­‌کند.

مرسدس-آام‌گ GT63 نسخه پرفورمنس ادیشن

بسیاری از تجهیزات جانبی همچون کنترل سواری AMG Ride، سیستم تعلیق بادی با کمک­‌فنرهای تطبیق‌­پذیر، دیسک‌های کربن-سرامیک با ابعاد 420 و 380 میلی‌متر در محورهای جلو و عقب با کالیپرهای  شش پیستون هم برای تامین امنیت سرنشینان این خودرو پیش‌­بینی شده است.

قیمت AMG GT63 S E در بازار اروپا از 196,897 یورو شروع می‌­شود، که تقریباً برابر با 221 هزار دلار است. قیمت پایه نسخه Special Edition هم برابر با 218,674 یورو یا 245 هزار دلار تعیین شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران