دوست‌داشتنی‌ترین خودروی باری جهان

معرفی نسخه ون از هیوندای کسپر

16 بهمن 1400 13:02

تاکنون سوزوکی جیمنی در میان علاقمندان خودرو به عنوان یک خودروی بانمک شناخته می­‌شد، اما پس از معرفی هیوندای کسپر می‌­توان ادعا کرد که رقیب دیگری در این زمینه برای جیمنی پیدا شده است.

برای آفرینش هیوندای کسپر ون، صندلی­‌های عقب حذف شده تا فضای محفظه بار به 940 لیتر افزایش یابد.این خودروی کوچک با طول 3.595 متری بدنه، اکنون در نسخه‌­ای جدید در وطن خود یعنی کره‌­جنوبی رونمایی شده است، تا در خدمت کسب و کارهای کوچک قرار گیرد.

برای آفرینش هیوندای کسپر ون، صندلی­‌های عقب حذف شده تا فضای محفظه بار به 940 لیتر افزایش یابد. همچون سایر خودروهای مخصوص حمل بار، فضای بار به واسطه یک پارتیشن از بخش جلو جدا شده است، ضمن ­این‌که میله‌­های فلزی هم از شیشه­‌های جانبی و عقب محافظت می­‌کند.

نیروی محرکه ون کوچک هیوندای از پیشرانه یک لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی تامین شده است، که 75 اسب­‌بخار قدرت و 95 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. برای افرادی که نیاز به پیشرانه قوی­‌تر داشته باشند، پیشرانه یک لیتری سه سیلندر به همراه توربوشارژر درنظر گرفته شده است، که 99 اسب‌بخار قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار خودرو قرار می­‌دهد.

صرف‌نظر از پیشرانه، جعبه‌دنده چهار سرعته اتوماتیک با انتقال نیرو به محور جلو، تنها گزینه قابل انتخاب برای سیستم انتقال قدرت خواهد بود.

 نسخه ون از هیوندای کسپر

با توجه به قیمت پایه 11,400 دلاری کسپر ون، این محصول را می‌توان ارزان‌ترین نسخه از کوچک‌ترین کراس‌­اور ساخت هیوندای دانست. با پرداخت این رقم ارزان، امکاناتی همچون رینگ‌های فولادی 15 اینچی، شش کیسه هوا، آینه­‌های جانبی برقی با گرمکن، تنظیم دستی صندلی راننده و فرمان، چندین پورت USB، سنسورهای عقب و ترمز پارک پدالی را دریافت خواهید کرد.

با وجود قیمت ارزان، هیوندای کسپر به امکانات ایمنی همچون دستیار حرکت بین خطوط، کروزکنترل، هشدار برخورد از جلو، دستیار نوربالا و دی‌لایت LED مجهز شده است.

فروش هیوندای کسپر ون در کره‌­جنوبی از سوم فوریه آغاز شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران