• ون تجاري برقي هيونداي ST1

ون تجاری برقی با طراحی آینده‌نگر

معرفی هیوندای ST1

26 اسفند 1402 16:27

شرکت هیوندای با معرفی ون تجاری ST1، خودرویی برقی با طراحی آینده‌نگر را معرفی کرده است، که البته در نام، به دو محصول فورد در اروپا یعنی فیستا ST و فوکوس ST شباهت دارد. البته نام محصول هیوندای از عبارت «سرویس تایپ 1» خلاصه شده است.

به رسم هیوندای در سال‌های اخیر، فعلا از اطلاعات مربوط به مشخصات فنی ST1 خبری نیست و تنها می­‌توان از ویژگی‌های ظاهری این خودرو باخبر شد. هیوندای ST1 علاوه بر فرم باری، به صورت کامیون یخچال‌دار و شاسی ساده هم عرضه می­‌شود.

این ون برقی به منظور خدمت‌رسانی در ناوگان کسب و کارهای کوچک کره‌ جنوبی طراحی شده است و به همین دلیل، هیوندای با شرکت‌های محلی تعامل کرده است تا از نیازهای آنان مطلع شود.

ون تجاری برقی هیوندای ST1

با وجود نصب رینگ‌های فولادی و سپرهای پلاستیکی در بخش پایینی بدنه، هیوندای ST1 چهره‌ای بسیار مدرن دارد. در واقع دماغه این خودرو با چراغ‌های اصلی در ارتفاع پایین و نوار نورانی بالای لوگوی هیوندای، به طور کامل یادآور دو محصول دیگر این برند یعنی هیوندای استاریا و هیوندای کونا است. البته به نظر می­‌رسد که فضای بار ST1 حتی از استاریا Load هم بیشتر باشد.

همچون کونا EV، درگاه شارژ هیوندای ST1 هم در جلو سمت راست قرار دارد. دوربین جلوی این خودرو، برخلاف انتظار روی قسمت رنگ‌آمیزی شده قرار دارد تا در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد.

هیوندای همچنین از ویژگی تغییر ارتفاع در بخش بار خبر داده که به سهولت بارگیری یا تخلیه بار در ST1 منجر خواهد شد. با وجود فرم مکعبی بدنه، سپر جلو به نحوی طراحی شده است، که بر بهبود آیرودینامیک خودرو تاثیرگذار باشد. حتی اتصال محفظه بار به کابین هم با درنظر داشتن جریان بهینه هوا، طراحی شده است.

ون تجاری برقی هیوندای ST1

مشخصات فنی و البته قیمت هیوندای ST1 در نیمه اول 2024 اعلام خواهد شد. هرچند که این خودرو از اواخر 2024 در دسترس مشتریان کره‌­ای قرار می­‌گیرد. البته خودروساز کره‌­ای برای فروش ST1 در سایر کشورهای جهان هم برنامه­‌ریزی کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران