در بسیاری از نقاط جهان، پیشرانههای دیزل از بازار خودرو حذف شده است. اما حقیقت این است که با وجود افزایش سختگیری استانداردهای آلایندگی و همچنین اخبار منفی همچون مخفیکاری فولکسواگن در زمینه موتورهای دیزل ساخت خود، این پیشرانهها همچنان در برخی نقاط دارای محبوبیت هستند.
”با تغییرات نرمافزار و نصب توربوشارژهای جدید، خروجی پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی بامو 740d xDrive به 405 اسببخار قدرت رسیده است. “برخلاف انتظار، آلمان یکی از کشورهایی است که هنوز بسیاری از مشتریان بازار خودرو به سراغ پیشرانه دیزل میروند، مخصوصاً افرادی که باید در مسافت طولانی به رانندگی بپردازند. بنابراین جای تعجب نیست که شاهد فروش و حتی تیونینگ محصولات مجهز به دیزل در این کشور باشیم.
شرکت منهارت هم با ارائه جدیدترین محصول خود، قصد داشته قابلیتهای یک پیشرانه شش سیلندر دیزل را در حالت تقویت شده به نمایش بگذارد. برای دستیابی به این هدف، یک دستگاه 740d xDrive انتخاب شده و با تغییرات نرمافزار و نصب توربوشارژهای جدید، خروجی پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی آن به 405 اسببخار قدرت و 790 نیوتنمتر گشتاور رسیده است. به عنوان مقایسه بد نیست بدانید که خروجی پیشرانه این خودرو در حالت استاندارد برابر با 320 اسببخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور است.
غیر از پیشرانه، سیستم اگزوز و ترمزها نیز مورد بازبینی قرار گرفته است. علاوهبراین جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک هم مورد برخی تغییرات قرار گرفته تا با افزایش نیروی پیشرانه سازگاری پیدا کند.
گذشته از تغییرات فنی، ظاهر منهارت MH7 400d هم به واسطه مواردی همچون کاهش 20 الی 30 میلیمتری بدنه، رینگهای 22 اینچی مدل Venturi با تایرهای 265/30 R22 و 295/25 R22 در محورهای جلو و عقب و رنگ مشکی براق بدنه با جزئیات طلائی از سایر نمونههای سری هفت متمایز شده است.
طرح فضای داخلی تا حد زیادی به نسخه اصلی وفادار مانده با این تفاوت که لوگوی منهارت روی فرمان نصب شده و حروف صفحه نشاندهنده ها نیز با مدل استاندارد متمایز است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com