• اشکودا فابيا مونته‌کارلو 2022
  • 2022 Skoda Fabia Monte Carlo
  • اشکودا فابيا مونته‌کارلو 2022
  • اشکودا فابيا مونته‌کارلو 2022
  • اشکودا فابيا مونته‌کارلو 2022
  • 2022 Skoda Fabia Monte Carlo
  • 2022 Skoda Fabia Monte Carlo

جذابیت بیشتر با تزئینات اسپرت

معرفی اشکودا فابیا مونته‌کارلو 2022

27 بهمن 1400 16:47

هرچند دیگر قرار نیست اشکودا فابیا استیشن‌واگن و همچنین نسخه RS تولید شود، ولی خودروساز اهل چک برنامه­‌ای برای ناامید کردن طرفداران نداشته و به همین دلیل نسخه مونته‌کارلو از فابیا را به عنوان تریم پرچمدار از این خودروی هاچ‌بک معرفی کرده است.

فروش اشکودا فابیا مونته‌کارلو از اواخر سال جاری در اروپا آغاز خواهد شد.

طراحی اشکودا فابیا مونته‌کارلو

همین ابتدای کار باید اعلام کنیم که تغییرات اشکودا فابیا مونته‌کارلو صرفا به موارد ظاهری محدود شده و مواردی شامل پوشش مشکی برای جزئیات جلوپنجره، روکش آینه­‌های جانبی، رکاب­‌های جانبی، دیفیوزر عقب و حروف SKODA روی در صندوق را شامل می­‌شود. استفاده از رنگ مشکی برای سقف، ستون A و باله عقب تعمیم پیدا کرده است.

اشکودا فابیا مونته‌کارلو 2022

رینگ‌های خودرو به صورت استاندارد 16 اینچی است، که با صرف هزینه بیشتر می‌­توان نمونه‌­های 17 یا 18 اینچی را سفارش داد. نکته جالب اینکه برای رینگ‌های 16 و 17 اینچی این خودرو، پوشش پلاستیکی جداشونده درنظر گرفته شده است، که می­‌تواند ضریب درگ را به 0.28 برساند. البته دریچه‌­های فعال جلوپنجره نیز تاثیر مهمی در دستیابی به این رقم قابل توجه دارد.

کابین و امکانات اشکودا فابیا مونته‌کارلو

طراحی فضای کابین نسبت به سایر نسخه­‌های استاندارد اشکودا فابیا بدون تغییر مانده، با این تفاوت که صندلی‌­های اسپرت، دوخت سفید روکش‌ها، جزئیات قرمز رنگ و قطعات فیبرکربن مصنوعی در نقاط مختلف کابین مونته‌کارلو اضافه شده است. نورپردازی داخلی LED به صورت استاندارد نصب شده است، درحالی‌که برای صفحه نشان­‌دهنده 10.25 اینچی باید هزینه اضافه پرداخت شود.

اشکودا فابیا مونته‌کارلو 2022

ساب‌ووفر در صندوق عقب، 5 خروجی USB-C، شارژ بی‌سیم، نمایشگر 9.2 اینچی مرکزی با حافظه داخلی SSD به ظرفیت 64 گیگ و با پشتیبانی از مسیریاب، 9 کیسه هوا و کروزکنترل تطبیق­‌پذیر با قابلیت فعالیت تا سرعت 210 کیلومتر برساعت، از دیگر تجهیزات اشکودا فابیا مونته‌کارلو خواهد بود.

پیشرانه‌ها و مشخصات فنی اشکودا فابیا مونته‌کارلو

نسخه مونته‌کارلو با همان پیشرانه­‌هایی قابل خرید است، که در سایر تریم‌های اشکودا فابیا ارائه می­‌شود. نخستین گزینه، نسخه یک لیتری 3 سیلندر تنفس طبیعی با 80 اسب­‌بخار قدرت و 93 نیوتن‌متر گشتاور است، که از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به محور جلو متصل می­‌شود. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این مدل به ترتیب 15.5 ثانیه و 179 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

گزینه دوم، پیشرانه‌ای با حجم مشابه ولی مجهز به توربوشارژر است که خروجی آن به 95 اسب­‌بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور رسیده و با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی می­‌تواند ظرف 10.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و تا سقف سرعت 193 کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد.

اشکودا فابیا مونته‌کارلو 2022

اما سومین پیشرانه قابل انتخاب برای اشکودا فابیا مونته‌کارلو، نسخه یک لیتری توربو با 110 اسب‌­بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور است، که بسته به انتخاب خریدار، به جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک مجهز می­‌شود. شتاب صفر تا صد در این دو مدل به ترتیب 10 و 9.9 ثانیه اعلام شده است، درحالی‌که حداکثر سرعت یکسان و برابر با 205 کیلومتر برساعت خواهد بود.

قوی‌ترین پیشرانه این خودرو، نسخه 4 سیلندر 1.5 لیتری با 150 اسب‌­بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است، که به جعبه‌دنده DSG متصل شده و هاچبک اهل چک را ظرف 8.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رساند. حداکثر سرعت این مدل نیز برابر با 225 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران