• آتش سوزي خودروهاي گروه فولکس روي کشتي در اقيانوس اطلس

سرنوشت غم‌انگیز هزاران خودرو روی اقیانوس اطلس

آتش به جان محصولات گروه فولکس‌واگن افتاد

1 اسفند 1400 16:24

کشتی باری Felicity Ace که در حال حمل نزدیک به چهار هزار دستگاه از محصولات گروه فولکس‌واگن بود، در نزدیکی سواحل پرتغال دچار آتش‌سوزی شد. تمامی 22 خدمه این کشتی توسط نیروی دریایی پرتغال نجات یافتند، اما سرنوشت خودروهای داخل کشتی که به سوی آمریکا حرکت می­‌کرد، غم‌انگیز بود.

ظرفیت حمل خودرو در کشتی حادثه دیده نیز چهار هزار دستگاه اعلام شده، که در این سانحه نیز همین تعداد از محصولات فولکس­‌واگن، آئودی، لامبورگینی، پورشه و بوگاتی را به همراه داشته است.کشتی Felicity Ace در تاریخ 10 فوریه سفر خود را از بندر اِمدِن در آلمان آغاز کرد. قرار بود این سفر در صبح 23 فوریه و در دیویس ویل در رود آیلند به پایان برسد.

یکی از مقامات روابط عمومی فولکس واگن در جریان نامه الکترونیکی به Insider، خبر حادثه را تایید کرد و از پیگیری برای مسئولان محلی و شرکت سازنده کشتی برای اطلاع از علت بروز آتش­سوزی خبر داد.

Naftika Chronika خبر داد که آتش در روز شانزدهم فوریه و در یکی از محفظه‌های بار آغاز شد و در ادامه، خدمه کشتی توسط قایق‌­های نجات از کشتی خارج شدند.

براساس اعلام The Drive، هنوز شرکت‌های پورشه و فولکس‌­واگن از احتمال سالم ماندن برخی از خودروهای خود در این کشتی، خبر ندارند. البته شرکت پورشه ضمن تاکید بر اهمیت حفظ سلامتی 22 خدمه کشتی، از مشتریان درخواست کرده که با نمایندگان محلی این شرکت در ارتباط باشند.

آتش سوزی خودروهای گروه فولکس روی کشتی در اقیانوس اطلس

کشتی Felicity Ace با طول عرض به ترتیب 200 و 31.7 متر، در سال 2005 ساخته شده و ظرفیت حمل 17,738 تن بار را دارد. ظرفیت حمل خودرو در این کشتی نیز چهار هزار دستگاه اعلام شده، که در این سانحه نیز همین تعداد از محصولات فولکس­‌واگن، آئودی، لامبورگینی، پورشه و بوگاتی را به همراه داشته است.

این نخستین بار نیست که شرکت پورشه در فرآیند حمل محصولات خود با مشکل مواجه می­‌شود، چراکه در سال 2019 نیز محموله‌­ای شامل چندین دستگاه از مدل 911 GT2RS در مسیر برزیل غرق شد. پس از این حادثه و با وجود اتمام تیراژ درنظر گرفته شده برای محصول مذکور، پورشه این مدل را مجدداً و برای تحویل به مالباختگان تولید کرد.

دیدگاه کاربران