در فوریه 2021، نسل جدید نیسان قشقایی با یک پیشرانه بنزینسوز در دو نسخه متفاوت، به مشتریان اروپایی معرفی شد. غیر از حذف پیشرانه دیزل برای این خودرو، همان زمان اعلام شد، که نسخه هیبرید از نیسان قشقایی هم بهزودی وارد بازار میشود. اکنون نیسان قشقایی E-Power به صورت رسمی معرفی شده است، پیش از آنکه در تابستان سال جاری وارد بازار شود.
”نحوه کار این سامانه به پیشرانه درونسوز اجازه داده که با کمترین دورشمار عمل کرده و درنتیجه، آلایندگی کربنی بسیار پایینی تولید کند. “قشقایی E-Power به عنوان نخستین محصول نیسان با پیشرانه جدید وارد اروپا شده است، که با اکثر خودروهای هیبرید موجود در این بازار تفاوت دارد. در این سامانه، یک پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری درونسوز با 156 اسببخار قدرت را به عنوان پشتیبان برای مجموعه باتری این خودرو فعالیت میکند. اما پیشرانه برقی نیسان قشقایی E-Power با 190 اسببخار قدرت در بسیاری از محصولات برقی نیسان نصب شده است و میتواند به تنهایی یا به یاری نیروی حاصل از پیشرانه درونسوز، نیروی لازم برای حرکت کراساور هیبرید را تامین نماید.
به صورت تئوری، نحوه کار این سامانه به پیشرانه درونسوز اجازه داده که با کمترین دورشمار عمل کرده و درنتیجه، آلایندگی کربنی بسیار پایینی تولید کند.
نکته مهم دیگر، احساس متفاوت از رانندگی با خودروهای برقی است که این سامانه به راننده منتقل خواهد کرد. این احساس از سامانه اختصاصی نیسان یعنی Linear Tune ناشی شده است، که از تاخیرهای متداول در خودروهای برقی فاصله گرفته و سعی دارد رانندگی با قشقایی E-Power را به خودروهای هیبرید یا مجهز به جعبهدنده CVT شبیه سازد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com