• دانگ‌فنگ ريچ 7
  • دانگ‌فنگ ريچ 7
  • Dongfeng Rich 7
  • Dongfeng Rich 7

همتای چینی نیسان ناوارا

معرفی دانگ‌فنگ ریچ 7

19 اسفند 1400 19:55

نسل فعلی نیسان ناوارا، از چهار سال پیش صاحب یک برادر دوقلوی چینی شده است. البته این بار از یک کپی غیرقانونی حرف نمی­‌زنیم، چراکه سابقه همکاری نیسان با شرکت چینی دانگ‌فنگ به سال‌ها قبل بازمی­‌گردد.

طراحی نمای جلو و عقب این خودرو از ریچ 6 و در حقیقت نیسان ناوارا کمی فاصله گرفته است و هویتی مخصوص به خود دارد.دانگ‌فنگ ریچ 6 براساس شاسی و کابین مشترک با نیسان ناوارا تولید شده است، هرچند که در برخی موارد ظاهری، طراحی کابین و نیروی محرکه، با محصول نیسان تفاوت دارد. اکنون نسخه جدیدی از این خودرو با نام ریچ 7 معرفی شده که امکانات بیشتر و البته قیمت بالاتری دارد.

طراحی نمای جلو و عقب این خودرو از ریچ 6 و در حقیقت نیسان ناوارا کمی فاصله گرفته است و هویتی مخصوص به خود دارد. رینگ‌های بزرگتر با دیواره کوتاه، تغییر دیگری است که در ظاهر ریچ 7 مشاهده می­‌شود.

اما مهمترین تحول در فضای کابین اتفاق افتاده است، جایی که یک طرح متفاوت با پلاستیک با کیفیت، روکش چرمی صندلی­‌ها و تریم چوبی، جانشین چیدمان قبلی شده است. یک نمایشگر بزرگ با پشتیبانی از دستیار صوتی و ارتباط با تلفن هوشمند و اهرم تعویض دنده جدید، از دیگر ویژگی­‌های کابین ریچ 7 است.

تهویه مطبوع خودکار، تنظیم برقی صندلی­‌های جلو، دوربین دید عقب و سانروف، بخشی از امکانات رفاهی ریچ 7 است.

دانگ‌ فنگ ریچ 7

نسخه بروزرسانی شده از پیشرانه 2.3 لیتری دیزل نیسان ناوارا در زیر کاپوت ریچ 7 قرار گرفته است، که 166 اسب‌­بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد نسبت به مدل اولیه از این پیشرانه، با 3 و 40 واحد افزایش در نیرو و گشتاور روبرو شده است. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک Jatco به محور عقب یا تمام چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

دانگ‌فنگ ریچ 7 در ماه آوریل و در جریان نمایشگاه خودرو پکن به معرض نمایش درمی­‌آید. فروش این خودرو در چین هم از ماه می آغاز خواهد شد. بد نیست بدانید که قرار شده نسخه بنزین‌­سوز از دانگ‌فنگ ریچ 7 هم در آینده نزدیک عرضه شود.

دیدگاه کاربران