پنج سال پیش، نسل اول هونگچی H5 به عنوان محصولی برپایه پلتفرم مزدا 6 و با هدف جلب نظر علاقمندان سدانهای لوکس وارد بازار شد. به نظر میرسد که این خودرو توانست انتظارات شرکت سازنده را تاحد زیادی برآورده سازد، چراکه براساس اعلام نشریههای محلی، در طول سال گذشته موفق به ثبت آمار فروش 84 هزار دستگاهی شده است.
اکنون نسل دوم هونگچی H5 درحالی پا به عرصه گذاشته که براساس ادعای سازنده، روی پلتفرم با طراحی بومی شکل گرفته است.
نسل دوم هونگچی H5 از اواخر تابستان امسال و با قیمت پایه 25.500 دلار به فروش خواهد رسید. نسل قبل با قیمت 22 الی 29 هزار دلار عرضه میشد.
طراحی هونگچی H5 مدل 2022
در مقایسه با نسل قبل، فاصله بین محورهای نسل دوم هونگچی H5 با 4.5 سانتیمتر افزایش به 2.92 متر رسیده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب 4.988، 1.875 و 1.47 متر اعلام شده است، که 43 و 30 میلیمتر افزایش در طول و عرض را نشان میدهد، درحالیکه ارتفاع بدون تغییر باقیمانده است.
طراحی هونگچی H5 نسبت به قبل کمی تغییر داشته است ولی همچنان به زبان طراحی محصولات این برند وفادار مانده، یعنی همان هویتی که توسط طراح سابق رولزرویس یعنی گیلز تیلور برای هونگچی درنظر گرفته شده است.
هونگچی H5 با رینگهای 17 یا 18 اینچی قابل انتخاب است، که برای خودرویی در این رده و ابعاد، کوچک به نظر میرسد.
کابین و امکانات هونگچی H5 مدل 2022
هونگچی اعلام نموده که کیفیت قطعات فضای کابین این خودروی پنج نفره را افزایش داده است. صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر 12.3 اینچی عمودی در مرکز داشبورد با دستیار صوتی، نمایشگر هداپ دیسپلی، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، 9 کیسه هوای ایمنیو تنظیم برقی، گرمکن و ماساژور برای صندلیهای جلو، مهمترین امکانات رفاهی هونگچی H5 خواهد بود.
نکته عجیب اینکه هیچکدام از موارد درنظر گرفته شده برای صندلیهای جلو، در ردیف عقب موجود نیست، که برای یک سدان 5 متری با ادعای ویژگیهای لوکس، بسیار عجیب است.
مشخصات فنی هونگچی H5 مدل 2022
نسل دوم هونگچی H5 در سه تریم معرفی شده ولی همگی با آرایش پیشرانه عرضی، انتقال نیرو به محور جلو و سیستم تعلیق مستقل در عقب تولید شدهاند.
هونگچی H5 در تریم پایه با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ همراه شده است، که 156 اسببخار قدرت و 258 نیوتنمتر گشتاور را به جعبهدنده 7 سرعته انتقال میدهد. نسخه پرچمدار با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با 224 اسببخار قدرت و 340 نیوتنمتر گشتاور به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه میشود. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این مدل به ترتیب 7.8 ثانیه و 230 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
اما سومین نسخه از هونگچی H5 به سامانه هیبرید طراحی شده توسط FAW مجهز شده است، که پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی را به همراه دارد. خروجی این مجموعه 190 اسببخار اعلام شده است، ولی از ظرفیت باتری خبری در دسترس نیست. البته انتظار نداریم که با ظرفیت زیادی مواجه باشیم مخصوصاً که باتری این خودرو قابلیت اتصال مستقیم به جریان برق را ندارد. حداکثر سرعت هونگچی H5 با پیشرانه هیبرید به 180 کیلومتر برساعت محدود شده است، ولی مصرف سوخت ترکیبی آن 4.8 لیتر خواهد بود، که به وضوح کمتر از ارقام 6 و 6.3 لیتری مربوط به دو مدل دیگر است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carnewschina.com