معرفی رووی RX5 eMAX

رووی RX5 که در برخی بازارها از جمله ایران با نام ام‌جی RX5 عرضه شده، یک کراس‌اور میان­‌سایز است که در سال 2016 قدم به عرصه گذاشت. اکنون نسخه هیبرید از این کراس‌اور چینی با نام RX5 eMAX برای سال 2022 دستخوش برخی تغییرات شده و از ماه جاری در چین عرضه خواهد شد.

قوای محرکه رووی RX5 eMAX از مجموعه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 166 اسب‌­بخار قدرت و همچنین موتور برقی با 122 اسب­‌بخار قدرت تامین می­‌شود.با توجه به استقبال مشتریان از طرح ظاهری رووی RX5، طراحان سایک دلیلی برای اعمال تغییرات اساسی ندیده و تنها مواردی شامل چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره را تغییر داده‌اند و برخی جزئیات همچون دستگیره مخفی شونده درها، آینه­‌های جانبی تیزگوشه، رینگ‌های متفاوت با تایرهای Primacy 4 ساخت میشلن و باله سقفی را برای RX5 eMAX درنظر گرفته‌­اند. بنابراین فرم کلی بدون تغییر مانده ولی با طرحی بروز و مدرن‌تر از قبل مواجه هستیم.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای رووی RX5 eMAX به ترتیب 4.676، 1.875، 1.725 و 2.76 متر اعلام شده است.

در فضای کابین رووی RX5 eMAX با فرمان D کات، نمایشگر سرتاسری متشکل از دو صفحه 12.3 اینچی برای پشت آمپر و سیستم اطلاعات سرگرمی هستیم، که در کامل‌ترین تریم با سیستم صوتی BOSE، دوربین ثبت وقایع، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، تزئین دو رنگ سفید و مشکی و نورپردازی با 256 رنگ همراه می‌شود.

رووی RX5 eMAX

قوای محرکه رووی RX5 eMAX از مجموعه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 166 اسب‌­بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور و همچنین موتور برقی با 122 اسب­‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور، تامین می­‌شود. این مجموعه به جعبه‌دنده خودکار متصل شده است و توسط باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 16.6 کیلووات ساعت پشتیبانی می‌­شود. شعاع حرکتی رووی RX5 eMAX در حالت برقی و براساس استاندارد NEDC، برابر با 70 کیلومتر و شتاب صفر تا صد نیز 7.8 ثانیه اعلام شده است.

رووی RX5 eMAX در سه تریم و با قیمت 169,800 الی 189,800 یوان (26,600 الی 29,800 دلار) پیشنهاد شده است. البته شاید خرید نسخه پایه چندان منطقی به نظر نرسد، چراکه این تریم از نورپردازی داخلی، در صندوق برقی، چراغ‌های LED جلو با چیدمان ماتریسی و حتی بسیاری از تجهیزات ایمنی شامل کروزکنترل تطبیق‌پذیر، ترمز فعال، حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، پایش نقاط کور، دستیار تعویض خط، هشدار ترافیک پشت سر و هشدار باز بودن درها، محروم مانده است.

رووی RX5 eMAX

خبرنگار رسانه چینی از عملکرد روان پیشرانه و فرمان برقی رووی RX5 eMAX و همچنین عبور نرم این خودرو از ناهمواری های کوچک خبر داده است، ولی در عین حال، تکان ناشی از مواجهه با سرعتگیرها را زیاد توصیف کرده است. ضخامت صندلی‌های عقب نیز کمتر از ردیف جلو بوده ولی فضای پای عقب، مناسب ارزیابی شده است.

با توجه به اختلاف قیمت نه چندان زیاد بین RX5 Emax با همتای بنزین­سوز این خودرو یعنی رووی RX5 MAX، معلوم نیست که مشتریان تا چه حد از نسخه پلاگین-هیبرید استقبال کنند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : inf.news

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید