رووی RX5 که در برخی بازارها از جمله ایران با نام امجی RX5 عرضه شده، یک کراساور میانسایز است که در سال 2016 قدم به عرصه گذاشت. اکنون نسخه هیبرید از این کراساور چینی با نام RX5 eMAX برای سال 2022 دستخوش برخی تغییرات شده و از ماه جاری در چین عرضه خواهد شد.
”قوای محرکه رووی RX5 eMAX از مجموعه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 166 اسببخار قدرت و همچنین موتور برقی با 122 اسببخار قدرت تامین میشود.“با توجه به استقبال مشتریان از طرح ظاهری رووی RX5، طراحان سایک دلیلی برای اعمال تغییرات اساسی ندیده و تنها مواردی شامل چراغهای جلو و عقب و جلوپنجره را تغییر دادهاند و برخی جزئیات همچون دستگیره مخفی شونده درها، آینههای جانبی تیزگوشه، رینگهای متفاوت با تایرهای Primacy 4 ساخت میشلن و باله سقفی را برای RX5 eMAX درنظر گرفتهاند. بنابراین فرم کلی بدون تغییر مانده ولی با طرحی بروز و مدرنتر از قبل مواجه هستیم.
طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای رووی RX5 eMAX به ترتیب 4.676، 1.875، 1.725 و 2.76 متر اعلام شده است.
در فضای کابین رووی RX5 eMAX با فرمان D کات، نمایشگر سرتاسری متشکل از دو صفحه 12.3 اینچی برای پشت آمپر و سیستم اطلاعات سرگرمی هستیم، که در کاملترین تریم با سیستم صوتی BOSE، دوربین ثبت وقایع، شارژر بیسیم تلفن همراه، تزئین دو رنگ سفید و مشکی و نورپردازی با 256 رنگ همراه میشود.
قوای محرکه رووی RX5 eMAX از مجموعه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 166 اسببخار قدرت و 250 نیوتنمتر گشتاور و همچنین موتور برقی با 122 اسببخار قدرت و 230 نیوتنمتر گشتاور، تامین میشود. این مجموعه به جعبهدنده خودکار متصل شده است و توسط باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 16.6 کیلووات ساعت پشتیبانی میشود. شعاع حرکتی رووی RX5 eMAX در حالت برقی و براساس استاندارد NEDC، برابر با 70 کیلومتر و شتاب صفر تا صد نیز 7.8 ثانیه اعلام شده است.
رووی RX5 eMAX در سه تریم و با قیمت 169,800 الی 189,800 یوان (26,600 الی 29,800 دلار) پیشنهاد شده است. البته شاید خرید نسخه پایه چندان منطقی به نظر نرسد، چراکه این تریم از نورپردازی داخلی، در صندوق برقی، چراغهای LED جلو با چیدمان ماتریسی و حتی بسیاری از تجهیزات ایمنی شامل کروزکنترل تطبیقپذیر، ترمز فعال، حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، پایش نقاط کور، دستیار تعویض خط، هشدار ترافیک پشت سر و هشدار باز بودن درها، محروم مانده است.
خبرنگار رسانه چینی از عملکرد روان پیشرانه و فرمان برقی رووی RX5 eMAX و همچنین عبور نرم این خودرو از ناهمواری های کوچک خبر داده است، ولی در عین حال، تکان ناشی از مواجهه با سرعتگیرها را زیاد توصیف کرده است. ضخامت صندلیهای عقب نیز کمتر از ردیف جلو بوده ولی فضای پای عقب، مناسب ارزیابی شده است.
با توجه به اختلاف قیمت نه چندان زیاد بین RX5 Emax با همتای بنزینسوز این خودرو یعنی رووی RX5 MAX، معلوم نیست که مشتریان تا چه حد از نسخه پلاگین-هیبرید استقبال کنند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : inf.news