بازسازی پورشه 911 اتاق 996

کلوپ پورشه آمریکا (PCA) و بخش خودروهای کلاسیک پورشه در یک همکاری مشترک به سراغ پورشه 911 مدل 1998 با کد اتاق 996 رفته و این خودرو را به نمونه­‌ای جالب توجه بدل کرده‌­اند.

ایده انجام این پروژه در سال 2018 شکل گرفت: ساخت نمونه‌­ای از اتاق 996 با ویژگی‌­های 997 مدل 2010 که در تیراژ محدود ساخته شد، ولی هرگز به ایالات متحده راه پیدا نکرد.براساس اعلام PCA، ایده انجام این پروژه در سال 2018 شکل گرفت: ساخت نمونه‌­ای از اتاق 996 با ویژگی‌­های 997 مدل 2010 که در تیراژ محدود ساخته شد، ولی هرگز به ایالات متحده راه پیدا نکرد. در آن زمان یک دستگاه پورشه 996 به رنگ مشکی انتخاب شده و به مرکز بازسازی پورشه کلاسیک در اشتوتگارت منتقل گردید.

ابتدا پیشرانه 996.2 GT3 در سینه این خودرو قرار گرفت، یک پیشرانه شش سیلندر تخت 3.6 لیتری با 381 اسب­‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور که تا 8 هزار دور در دقیقه دوران می‌­کند. متعلقات شاسی و ترمزها نیز هم از 996.2 GT3 به عاریت گرفته شد، تا از قابلیت کنترل این خودرو اطمینان حاصل شود.

بازسازی پورشه 911 اتاق 996

بدنه این خودرو تحت نظارت مدیر بخش خودروهای سفارشی پورشه یعنی گرانت لارسون طراحی شد، که طراحی خودروهایی همچون 986 باکستر و کررا GT را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. یکی از موارد جالب توجه در فرم بدنه این خودرو، باله بزرگ عقب است که با الهام از 911 کررا RS 2.7 مدل 1973 طراحی شده است.

رینگ‌های 18 اینچی با اجزای Club Blau نیز به صورت انحصاری برای این مدل طراحی و ساخته شده است.

بازسازی پورشه 911 اتاق 996

در طراحی فضای داخلی از رنگ خاکستری کربن استفاده شده است و دوخت دست­دوز روی صندلی‌­ها و پوشش صندلی­‌ها به چشم می­‌خورد. برای انطباق با نیازهای مشتری در دوران جدید، یک سیستم اطلاعات سرگرمی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز برای این پورشه سفارشی درنظر گرفته شده است.

این پورشه 911 منحصربفرد در رویداد Werks Reunion که توسط کلوپ پورشه آمریکا در فلوریدا برگزار شده، به معرض نمایش درآمده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید