در نمایشگاه بینالمللی خودرو اندونزی (IIMS) 2022 که در شهر جاکارتا برگزار شد، یک ون برقی با نام کیجانگ اینووا EV از طرف تویوتا رونمایی شده است.
”شرکت تویوتا قبلاً از برنامه خود برای سرمایهگذاری در اندونزی و تولید 10 خودروی برقی ظرف 5 سال آینده در این کشور خبر داده بود. نسخه برقی از اینووا یکی از آنها خواهد بود.“شعبه تویوتا در اندونزی که با نام تویوتا آسترا موتور (TAM) شناخته میشود، در حال حاضر پنج مدل یاریس، وایوس، فورچونر، سیینا و اینووا را تولید میکند. اینووا یکی از موفقترین محصولات این شرکت است، چراکه 85 درصد از سهم بازار خودروهای ون را به خود اختصاص داده است، درحالیکه این رقم برای نسل اول این خودرو که در سال 1977 وارد بازار شد، تنها 19 درصد بود.
هرچند اینووا EV با عنوان کانسپت رونمایی شده، ولی حقیقت این است که به جزء برخی تغییرات ظاهری و البته حذف پیشرانه بنزینسوز، تفاوت اساسی دیگری با نسل فعلی تویوتا اینووا ندارد. هدف از این امر، تبدیل سریعتر و البته ارزانتر یک خودروی درونسوز به برقی بوده است.
همانطور که قبلاً اشاره شد، برخی تغییرات جزئی در چهره تویوتا اینووا EV اعمال شده است، که منافذ بسته جلوپنجره، نوارهای آبی در چراغهای جلو، لوگوهای آبی روی بدنه و داخل کابین، نوارهای مشکی و آبی روی بخش جانبی بدنه، رینگهای خاکستری، حاشیه آبی رنگ چراغهای عقب و پورت شارژ به جای در باک را شامل میشود.
در فضای کابین تقریباً هیچ تغییری رخ نداده و مواردی شامل صفحه پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر مرکزی در جای خود باقی است.
نسل فعلی تویوتا اینووا به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است، که 137 اسببخار قدرت و 183 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده شش سرعته اتوماتیک به محور عقب ارسال میکند. درحال حاضر سه تریم از تویوتا اینووا با قیمت 29,400 دلار تا 33,700 دلار در مالزی به فروش میرسد، که شامل نسخه 8 نفره هم میشود.
آقای هنری تانوتو مدیرعامل TAM در گفتگو با Autonetmagz، اینووا EV را یک طرح مطالعاتی دانسته، که به منظور معرفی و افزایش محبوبیت خودروهای برقی به جامعه اندونزی معرفی شده است.
شرکت تویوتا قبلاً از برنامه خود برای سرمایهگذاری در اندونزی و تولید 10 خودروی برقی ظرف 5 سال آینده در این کشور خبر داده بود. میتوان اطمینان داشت، که نسخه برقی از اینووا یکی از این ده محصول خواهد بود.
معرفی تویوتا اینووا برقی در اندونزی، جزئی از برنامه تویوتا برای تبدیل به تولیدکننده عاری از آلودگی کربنی تا سال 2050 است. غیر از تولید انواع خودروهای هیبرید، پلاگین-هیبرید، برقی و سلول سوختی، این شرکت به کاهش مصرف سوخت پیشرانههای درونسوز نیز توجه دارد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org