• تويوتا AE86 BEV کانسپت
  • تويوتا AE86 BEV کانسپت
  • تويوتا AE86 BEV کانسپت
  • تويوتا AE86 BEV کانسپت
  • تويوتا AE86 BEV کانسپت
  • تويوتا AE86 BEV کانسپت

هیجانی بی‌انتها برای دوست داران این افسانه

معرفی تویوتا AE86 BEV کانسپت

30 بهمن 1402 11:05

خودروسازان معمولا امکان رانندگی با خودروهای کانسپت یا مفهومی خود را به مردم نمی‌دهند، اما ظاهرا تویوتا تاحد زیادی به طرفداران خود اعتماد دارد چراکه تصمیم گرفته امکان رانندگی با کانسپت AE86 BEV را برای تعداد محدودی از دوست‌داران خوش‌شانس خود فراهم کند.

البته اجازه نشستن پشت فرمان این کانسپت برقی، با شرکت در قرعه‌کشی به دست می­‌آید. افراد علاقه‌مند به راندن این خودرو در فاصله 13 تا 16 فوریه در قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند. برندگان خوش شانس هم می‌بایست 20 هزار ین معادل 133 دلار را برای دریافت اجازه رانندگی با AE86 BEV بپردازند.

اگرچه تویوتا مستقیما اشاره‌ای به تعداد برندگان این قرعه‌کشی نکرده اما 13 بلیت 3 ساعته صادر شده است، که احتمالا نشان‌دهنده تعداد افرادی است که فرصت رانندگی با کانسپت موردبحث را به دست می‌­آورند.

برندگان قرعه‌کشی تویوتا اجازه انجام حرکات نمایشی با AE86 BEV را نخواهند داشت، چراکه در قوانین به صورت مستقیم از دریفت، رانندگی در مسیرهای کوهستانی و هرگونه حرکت شبیه به مسابقات، به عنوان ممنوعیت یاد شده است. حتی اگر رانندگان آسیبی به خودرو برسانند باید آن را با هزینه شخصی تعمیر کنند. با وجود این قوانین سخت‌گیرانه، می‌­توان اطمینان داشت که افراد زیادی برای قرعه‌کشی ثبت‌نام کنند.

تویوتا AE86 BEV کانسپت

مشخصات فنی تویوتا AE86 BEV

تویوتا AE86 BEV اولین بار در نمایشگاه خودروی توکیو 2023 معرفی شد. موتور برقی AE86 BEV از پیکاپ هیبرید ساخت تویوتا یعنی توندرا i-Force مکس برگرفته شده است و 94 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته دستی به محور عقب منتقل می­‌شود. برای یادآوری باید گفت نسخه اصلی این خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری 4A-GEU با 128 اسب‌بخار قدرت و 149 نیوتون متر گشتاور مجهز بود.

باتری کانسپت تویوتا هم از لکسوس NX 450h+ پلاگین هیبرید برگرفته شده است، تا وزن کلی خودرو به 1070 کیلوگرم برسد. این رقم برای خودرویی همچون AE86 زیاد به نظر می­‌رسد، اما در مقایسه با سایر خودروهای برقی امروزی، بسیار خوب ارزیابی می­‌شود.

تویوتا AE86 BEV کانسپت

مشخصات کابین تویوتا AE85 BEV

داخل کابین یک جفت صندلی اسپرت Bride به همراه پنل ‌های فولادی کف خودرو با الگوی الماسی-شکل دیده می‌شود. فضای صندلی‌های عقب و محفظه بار هم به اشغال مجموعه باتری درآمده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران