• هزينه تعويض اتاق خودرو چقدر است

بررسی روال قانونی و روش تهیه

هزینه تعویض اتاق خودرو چقدر است؟

17 فروردین 1401 13:49

در تصادفات جاده‌ای، بدنه خودروها اولین بخشی است که آسیب می‌بیند. بنابراین تعجبی ندارد که در تصادفات شدیدتر، شاهد اوضاع وخیم‌تری برای بدنه خودروها باشیم. قرار نیست همه خودروهایی که تصادف شدید می‌کنند، از رده خارج و یا به عبارتی اوراقی شوند. رانندگان می‌توانند طبق شرایطی سراغ تعویض اتاق خودروی خود بروند.

با توجه به تخلف‌هایی که تعویض غیرقانونی اتاق خودرو می‌تواند داشته باشد، روال قانونی مشخصی را برای این کار باید انجام بدهید. اولین مرحله برای تعویض اتاق، حضور خودرو در مراکز تعویض پلاک است. مرحله بعدی، بازدید کارشناس نیروی انتظامی است. مهم این است که شماره موتور و شماره شاسی با مشخصات روی کارت ماشین و برگ سبز هم‌خوانی داشته باشد. بعد از تأیید پلیس راهور می‌توانید نسبت به اخذ مجوز تردد اقدام کنید و خودرو را از مرکز تعویض پلاک بیرون ببرید.

حالا سؤال مهم این است که چطور می‌توانیم اتاق خودرویمان را تعویض کنیم؟

اتاق خودرو از کجا گیر بیاریم؟

شاید عجیب باشد ولی هنوز بسیاری از افراد نمی‌دانند که مراکز متعددی برای فروش قطعات ریز و درشت خودروها وجود دارد. متقاضیان می‌توانند از کوچک‌ترین قطعات مانند دستگیره تا قطعات بزرگ مانند بدنه خودروی خود را برحسب مدل و سال تولید پیدا کنند. در این مراکز می‌توانید به راحتی قیمت اتاق خودرو را به صورت دقیق به دست بیاورید.

هزینه تعویض اتاق خودرو

طبیعی است که در این میان بر حسب سلامت بدنه، قیمت‌های مختلفی وجود دارد. بسیاری از بدنه‌های موجود در بازار به دلیل نقص فنی موتور به کنار رفته‌اند که سلامت ظاهری خوبی دارند. یادتان باشد هزینه تعویض اتاق خودرو فارغ از اجرت نصب مجدد قطعات روی آن است.

  • هزینه تعویض اتاق سمند: حدود 60 میلیون تومان
  • هزینه تعویض اتاق پژو پارس: 61 میلیون تومان
  • هزینه تعویض اتاق پراید: 44 میلیون تومان
  • هزینه تعویض اتاق پراید 131: 44 میلیون تومان
  • هزینه تعویض اتاق پراید 132: 43 میلیون تومان
  • هزینه تعویض اتاق 206: 77 میلیون تومان
  • هزینه تعویض اتاق 405: 51 میلیون تومان
  • هزینه تعویض اتاق آل 90: 75 میلیون تومان

نحوه تشخیص تعویض اتاق خودرو

خودرویی که اتاق آن تعویض شده باشد معمولاً ناهنجاری‌های فراوانی دارد. با این حال بسیاری از تعمیرکاران زبده می‌توانند به گونه‌ای اتاق خودرو را تغییر دهند که تشخیص آن از سوی افراد عادی غیرممکن باشد.

با این وجود، می‌توان با بهره‌گیری از برخی روش‌های ساده تعویض اتاق خودرو را تشخیص دهد. اولین اقدام بررسی پلاک شماره شاسی و شماره موتور است. این پلاک‌های فلزی بدون هیچ‌گونه خوردگی و زدگی درون اتاق موتور قرار گرفته‌اند. هرگونه دستکاری ظاهری روی این پلاک‌ها را باید نشانه‌ای از تعویض اتاق بدانید.

هزینه تعویض اتاق خودرو چقدر است

یکی از راهکارهای هوشمندانه برای کشف تعویض شدن یا نشدن خودرو، محل تعبیه شده شماره شاسی است. به این معنی که شماره شاسی خودروهای مختلف بر حسب برند، در محل مشخصی حک می‌شوند.

زدگی و خوردگی‌های بیش از حد درون شاسی هم نشانه واضحی از دستکاری اتاق است. چراکه تقریباً هیچ تعمیرکاری با بدنه درونی محفظه موتور کاری انجام نمی‌دهد.

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌تریم روش‌ها برای کشف موضوع تغییر اتاق خودرو، نگاه کردن به بدنه آن به صورت اریب در نور خورشید است. خودروهایی که به صورت ناشیانه تعویض اتاق را تجربه می‌کنند، معمولاً دچار یک انحنای ملموس در قسمت میانی بدنه خود هستند.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/12/14
سلام من ال۹۰دارم سال۹۰خریدم وپلاک کردم سال۱۴۰۰موقع فروش فهمیدم صندوقش دوتیکه است ونمیشه فروختش ازطرفی روش شکایت داره ازطرف اگاهی بابت همین صندوق ..من چکاربایدکنم
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1402/12/21
شواری حل اختلاف با مدارک کامل وقلنامه که توش نوشته شده باشه ماشین بدون رنگ و یا به شما نگفته باشه ماشین 2 تیکه هست
0
0
ناشناس 1402/12/14
سلام من میخوام اتاق ماشینمو عوض کنم چه حوری و کجا باید اقدام کنم؟ماشینم شهرستانه تصادف کردم و خودم تهرانم چیکار باید کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1402/12/21
کافی یه سرچ بزنید که جا اتاق های ماشین میفروشند نسبت ه مدل ماشین قیمت ها متفاوت هست و یا اگر ماشین داخلی هست از نمایندگی مجاز میتونید خریداری کنید
0
0
ناشناس 1402/11/2
سلام خسته نباشید از کجا میتونم اتاق وانت پیکان صفر پیدا کنم ممنون از راهنماییتون
پاسخ
2
0
0
سیاوشم 1402/11/8
زنده باشید، اگر تو گوگل یه جستجویی بکنید چند مرکز تعویض اتاق که اتاق پیکان وانت هم دارن میتونین پیدا کنید.
0
0
Hossini123 1402/11/3
صفرش رو شاید نتونید پیدا کنید و دست دوم در حد نو رو میشه پیدا کرد
0
0
Annna 1402/10/20
سلام. اتاق کامل سمند با شاسی ها چقدر درمیاد؟ هزینه نصبش چقدره؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1402/11/16
119 میلیون هزینه اتاق تقریبا 5تا10 میلیون هزینه نصب
0
0
jalilmohamadi 1402/10/12
چجوری استعلام بگیرم اتاق سفارش دادم ببینم ثبت شده
پاسخ
0
0
0