پس از 41 سال غیب، بار دیگر شاهد حضور موتورسیکلت هوندا ST125 Dax با مدل 2022 برای بازار اروپا هستیم. این محصول ادامهدهنده شیوه نامگذاری عجیبی است که با هوندا Monkey و هوندا MSX125 Grom آغاز شده بود. این مدل نیز بر اساس یکی از نژادهای معروف سگهای پا کوتاه به اسم داشهوند (گاهی اوقات داکسهوند) اسمگذاری شده است. هوندا ST125 Dax اولینبار سال 1969 در اروپا دیده شد و از سال 1995 تا 2003 در بازار بومی ژاپن برای مشتریان داخلی تولید شد.
”هوندا ST125 Dax اولینبار سال 1969 در اروپا دیده شد و از سال 1995 تا 2003 در بازار بومی ژاپن برای مشتریان داخلی تولید شد. “محصول جدید همچنان با چرخهای کوچک 12 اینچی که به بادکنکی معروف هستند، حس یک موتور دوستداشتنی را القا میکند. یکپارچه بودن طراحی چرخها با بدنه، ایده موفقیتآمیزی بود که هوندا اخیراً با فروش Supercub 125 و مانکی به دست آورده بود.
قوای محرکه داکس شامل یک پیشرانه تک سیلندر 124 سیسی هوا خنک است، که استاندارد یورو 5 را پاس میکند. این پکیج به یک جعبهدنده 4 سرعته با کلاچ گریز از مرکز متصل شده است. جالب آنکه خروجی هوندای جدید 9.25 اسببخار در 7000 دور در دقیقه و گشتاورش 10 نیوتنمتر در 5000 نیوتنمتر ثبت شده است. این محصول ظاهراً تک نفره قابلیت رسیدن به سرعت نهایی 90 کیلومتر برساعتی را نیز دارد.
شرکت میگوید به لطف حضور باک 3.8 لیتری با یک بار سوختگیری میتوان چیزی حدود 240 کیلومتر با این موتورسیکلت پیمایش داشت. ارتفاع صندلی داکس جدید 775 میلیمتر و وزن آن 107 کیلوگرم اعلام شده است.
همانطور که انتظار میرفت سیستم تعلیق هوندای مدل 2022 ساده و کاربردی است. استفاده از بازوهای دوشاخه غیر قابل تنظیم در جلو و کمک فنرهای دوگانه قابل تنظیم در عقب، به سادگی هرچه بیشتر آن کمک کردهاند.
مشتریان اروپایی میتوانند هوندا ST125 Dax را با دو رنگ قرمز Nebula و خاکستری مرواریدی سفارش دهند.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : paultan.org