• کسب امتياز برتر ايمني IIHS توسط کرولا

افتخاری دیگر برای تویوتا

کسب امتیاز برتر ایمنی IIHS توسط کرولا

18 فروردین 1401 21:37

درحالی‌که جهان در هیجان ناشی از رونمایی تویوتا GR کرولا 2023 بسر می‌برد، افتخار دیگری توسط تویوتا کرولا کسب شده، که توجه علاقمندان را مجددا به سوی این خودرو جلب کرده است.

این امتیاز بالاترین نمره قابل کسب توسط خودروهای سواری بوده و تنها پس از موفقیت در چندین مرحله تست تصادف، به یک خودرو اعطاء خواهد شد.موسسه بیمه­‌ای ایمنی بزرگراه که با علامت اختصاری IIHS شناخته می­‌شود، اعلام نموده که دو نسخه سدان و هاچ‌بک از تویوتا کرولا 2022 موفق به دریافت امتیاز Top Safety Pick+ از این موسسه شده‌­اند. این امتیاز بالاترین نمره قابل کسب توسط خودروهای سواری بوده و تنها پس از موفقیت در چندین مرحله تست تصادف، به یک خودرو اعطاء خواهد شد.

شش تصادف شامل برخوردهای جلو، جانبی و از ناحیه سقف و همچنین نتایج قابل قبول برای برخورد با عابرین پیاده، بخشی از بررسی­‌های انجام شده توسط IIHS است. IIHS به روشنایی خودروها نیز اهمیت داده و چراغ‌های جلوی هر خودرو در تمام تریم‌ها، باید نور مناسب ایجاد نماید.

تویوتا کرولا سدان 2022 که در تریم پایه با قیمت 21 هزار دلار به فروش می­‌رسد، به صورت استاندارد به سامانه Safety Sense 2.0 مجهز شده است، که بسیاری موارد همچون تشخیص و هشدار برخورد از جلو را به همراه دارد. تویوتا کرولا هاچ‌بک با قیمت پایه 21,940 دلار نیز به همین موارد مجهز شده است.

کسب امتیاز برتر ایمنی IIHS توسط کرولا

تویوتا کرولا به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر مجهز است، که 168 اسب‌­بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده CVT به محور جلو منتقل می­‌کند. مصرف سوخت این خودرو نیز 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است، که برای خودرویی با پیشرانه تنفس ­طبیعی، بسیار خوب به نظر می­‌رسد.

برای آگاهی از نتایج تست ایمنی تویوتا GR کرولا، فعلا باید منتظر بمانیم ولی با توجه به این‌که، هاچبک اسپرت براساس سازه مدل استاندارد شکل گرفته و سامانه ایمنی Safety Sense 3.0 را نیز به همراه دارد، اصلا بعید نیست که این مدل نیز موفق به کسب امتیازTop Safety Pick+ شود.

دیدگاه کاربران