• مزايده پلاک خودرو 9.5 ميليون دلاري

مزایده‌ای خاص برای کمپین «یک میلیارد غذا»

پلاک 9.5 میلیون دلاری

5 اردیبهشت 1401 13:45

پلاک خودروها از کاراکترهای مختلفی مانند حروف و اعداد تشکیل شده‌اند. هرچه تعداد کاراکترهای به کار رفته در پلاک کم‌تر باشد، آن پلاک گران‌قیمت‌تر است.

پلاک «AA8» با مبلغی معادل 9.5 میلیون دلار در مزایده خیریه Most Noble Numbers فروخته شد.اخیرا پلاکی در دوبی به فروش رسیده که در یک مزایده به نفع خیریه خریداری شد. این پلاک با مبلغ بسیار بالایی معامله شد؛ به طوری که اکنون در میان گران‌قیمت‌ترین پلاک‌های جهان قرار دارد. پلاک نام برده «AA8» است که با مبلغی معادل 9.5 میلیون دلار در مزایده خیریه Most Noble Numbers فروخته شد.

البته این تنها پلاک سه کاراکتری‌ گران‌قیمتی نیست که در این مزایده به فروش گذاشته شد؛ پلاک‌های F55 , V66 و Y66 نیز با قیمت‌هایی بیش از یک میلیون دلار فروخته شدند‌.

در حال حاضر گران‌قیمت‌ترین پلاک جهان «MM» در کالیفرنیا بوده که قیمت آن برابر 24.5 میلیون دلار است. این پلاک هنوز هم برای خرید در دسترس است و فروشنده آن می‌گوید که خریدار این پلاک ارزش را در منحصربه‌فرد بودن می‌داند. پلاک «F1» نیز در سال 2018 با قیمت 20 میلیون دلار، در کشور بریتانیا به فروش گذاشته شد.

در مزایده Most Noble Numbers، علاوه بر پلاک‌های منحصربه‌فرد، تعداد 10 خط موبایل نیز به فروش گذاشته شدند. شماره 549999999 با بالاترین قیمت، معادل 1.36 میلیون دلار، فروخته شد.

مزایده خیریه Most Noble Numbers توسط محمد بن راشد آل مکتوم بنا نهاده شده است. در این مزایده در مدت زمانی کم‌تر از دو ساعت، مبلغ ۱۴.۴ میلیون دلار جمع‌آوری شد که تمام عواید حاصل از آن صرف حمایت از کمپین «یک میلیارد غذا» می‌شود. هدف این کمپین، تامین غذا برای نیازمندان است که در 50 کشور جهان توزیع می‌شود.

دیدگاه کاربران