پورشه 911 اسپرت کلاسیک را باید یک محصول ویژه دانست، خودرویی که توسط مدیر بخش پروژههای سفارشی پورشه یعنی گرانت لارسون، به عنوان یک سوپراسپرت آنالوگ در عصر دیجیتال معرفی شده است.
”برای هماهنگی با پسوندی که در انتهای نام این مدل قرار گرفته، پورشه سعی داشته 911 اسپرت کلاسیک را به مدلهای قدیمی شبیه سازد.“پورشه 911 اسپرت کلاسیک به پیشرانه 3.7 لیتری توئین توربو شش سیلندر مجهز شده است، که 543 اسببخار قدرت را از طریق جعبهدنده دستی به محور عقب ارسال میکند. بله! یکی از ویژگیهای خاص 911 اسپرت کلاسیک همین جعبهدنده دستی است که البته با نمونه خودکار قابل تعویض نیست.
ترمزهای سرامیک، کنترل پویای شاسی، فرمانپذیری محور عقب و سامانه مدیریت فعال سیستم تعلیق، از دیگر قابلیتهای فنی پورشه 911 اسپرت کلاسیک به شمار میآید.
برای هماهنگی با پسوندی که در انتهای نام این مدل قرار گرفته، پورشه سعی داشته 911 اسپرت کلاسیک را به مدلهای قدیمی شبیه سازد. فرم باله عقب، سقف، لوگوهای روی بدنه و داخل کابین و البته طرح رینگهای 20 و 21 اینچی در محورهای جلو و عقب، همگی شاهدی بر این مدعی هستند.
سقف و کاپوت از جنس پلیمر فیبرکربن، لبه سپر جلو، چراغهای LED جلو به رنگ سیاه با چیدمان ماتریسی و البته امکان سفارش هر عددی بین 1 تا 99 برای تزئین درها، ویژگیهای انحصاری پورشه 911 اسپرت کلاسیک خواهد بود.
یکی از ترفندهایی که در مهندسی 911 اسپرت کلاسیک بکار رفته، طراحی گلگیرهای عریض بدون دریچه ورودی هوا بوده که در عین تامین جریان هوا برای پیشرانه، فرمی ساده و تمیز را به نمایش گذاشته است.
در فضای کابین این 911 ویژه هم از چرم نیمه-آنیلین استفاده شده است، که قبلاً در 918 اسپایدر مشاهده کرده بودیم. غیر از این باید به روکش پارچهای در صندلیها و پوشش داخلی درها، پشت آمپر عقربهای و همچنین تریم چوبی اشاره کرد.
خریداران پورشه 911 اسپرت کلاسیک میتوانند یکی از چهار رنگ متالیک مشکی، خاکستری Agate، آبی Gentian یا خاکستری Sport را برای تزئین این خودرو انتخاب کنند. یک ساعت سفارشی هم در کنار این محصول قابل سفارش خواهد بود که البته از قیمت آن اطلاعی نداریم.
پورشه تصمیم دارد 1250 دستگاه 911 اسپرت کلاسیک را به تولید برساند. این خودرو از اواخر سال 2022 به نمایندگیهای برند آلمانی وارد خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com