پس از انتظاری طولانی، بالاخره طرفداران تویوتا سوپرا نیز میتوانند لذت تعویض دستی دنده را با این خودرو تجربه کنند.
”جعبهدنده این خودرو توسط تویوتا با عنوان iMT توصیف شده، که مخفف عبارت «انتقال قدرت دستی هوشمند» است.“برای تشخیص تویوتا سوپرا با دنده دستی از سایر نسخهها، لازم نیست به کابین مدل 6MT وارد شوید، چراکه حروف قرمز رنگ Supra روی سپر عقب از هویت آن خبر میدهد.
جعبهدنده دستی تویوتا سوپرا، در کنار پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر قرار گرفته که در همکاری با بامو طراحی و ساخته شده است.
مشتریان اروپایی تویوتا سوپرا میتوانند نسخه Lightweight از این خودرو را انتخاب نمایند، که به علت نصب رینگهای 19 اینچی، حذف روکش چرمی و تغییر سیستم صوتی، تقریبا 40 کیلوگرم سبکتر از نسخه استاندارد این خودرو است.
جعبهدنده این خودرو توسط تویوتا با عنوان iMT توصیف شده، که مخفف عبارت «انتقال قدرت دستی هوشمند» است. خودروساز ژاپنی از تنظیمات سفارشی برای این جعبهدنده خبر داده که باعث بهبود عملکرد سوپرا خواهد شد.
ضریب دنده گیربکس دستی به 3.46 رسیده است، تا شتابگیری سوپرا بهبود یابد. بد نیست بدانید که وزن اهرم تعویض دنده نیز برابر با 200 گرم است.
همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، جعبهدنده دستی تنها در تویوتا سوپرا شش سیلندر و در دو تریم 3.0 و 3.0 Premium قابل سفارش است.
از دیگر تازههای تویوتا سوپرا در مدل 2023، نسخه A91-MT است که تنها برای مدل دنده دستی و با برخی ویژگیها مثل روکش چرم Cognac، پوشش آلکانترا برای اهرم دنده، رنگ خاکستری CU Later یا سفید مات برای بدنه و سیستم صوتی JBL با 12 بلندگو وارد بازار خواهد شد. این نسخه در تیراژ 500 دستگاه و برای عرضه در ایالات متحده درنظر گرفته شده است.
تغییرات در سیستم فرمان و تعلیق، پیشبینی حالت رانندگی Track برای دریفت آسان و عملکرد Hairpin+ برای تغییر در زاویه چرخ در مسیرهای لغزنده، از دیگر مواردی است که تویوتا برای افزایش لذت رانندگی با نسخه دنده دستی از سوپرا درنظر گرفته است.
تویوتا سوپرا 2023 از اواخر سال جاری وارد نمایندگیهای این برند خواهد شد. درباره قیمت این خودرو فعلا خبری اعلام نشده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com