فقط 300 دستگاه

معرفی تویوتا سوپرا A90 فاینال ادیشن

25 اسفند 1403 12:10

نسل پنجم تویوتا سوپرا با کد A90 از سال 2019 تاکنون در بازار حضور دارد. البته این خودروی دوست داشتنی به زودی با نسل جدید جایگزین خواهد شد.

اکنون تویوتا برای وداع با سوپرا A90، یک نسخه ویژه به نام فاینال ادیشن را با قدرت بیشتر، قطعات آئرودینامیکی بدنه و برخی تغییرات دیگر، آماده کرده است.

تویوتا سوپرا A90 با پلتفرم و پیشرانه مشترک با ب ام و Z4 ساخته شد. این امر با هدف کاهش هزینه‌ها انجام شد، اما بسیاری از طرفداران را ناامید کرد. ظاهرا این مورد در نسل بعدی سوپرا تکرار نمی‌شود.

نسل بعدی سوپرا مطمئنا برقی نخواهد بود، اما با توجه به توسعه پیشرانه 4 سیلندر G20E توسط تویوتا، این احتمال وجود دارد که پیشرانه شش سیلندر دیگر در این محصول نصب نشود. این مورد می‌تواند اهمیت تویوتا سوپرا فاینال ادیشن را افزایش بدهد، چراکه احتمالا با آخرین نسل سوپرا با پیشرانه شش سیلندر مواجه هستیم.

مشخصات فنی تویوتا سوپرا A90 فاینال ادیشن

ابتدا به سراغ پیشرانه شش سیلندر B58 این خودرو برویم که 420 اسب‌بخار قدرت و 570 نیوتن‌متر گشتاور را به ترتیب در دورشمار 6 و 4.8 هزار دور بر دقیقه تولید می‌کند. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل فعال به محور عقب منتقل می‌شود.

علاوه بر بهبود سیستم روغن‌کاری و خنک‌کننده این پیشرانه، صدای خروجی آن هم به کمک اگزوز تیتانیوم آکراپوویچ تغییر کرده است.

سیستم تعلیق قابل تنظیم در 12 حالت فشردگی با کمک‌های KW با الهام از سوپرا GT4  مسابقه‌ای طراحی شده است. غیر از این باید به تقویت اتصالات تعلیق و همچنین میل تعادل های جلو و عقب در تویوتا سوپرا فاینال ادیشن اشاره کرد.

طراحی و امکانات تویوتا سوپرا A90 فاینال ادیشن

هرچند تغییرات ظاهری تویوتا سوپرا فاینال ادیشن نسبت به مدل استاندارد چندان گسترده نیست، اما با هواکش روی کاپوت، باله عقب با پایه خمیده و زیرسپری و رکاب جانبی جدید، از مدل عادی متمایز شده است.

عملکرد اسپرت تعلیق در کنار رینگ‌های 19 و 20 اینچ محور جلو و عقب با تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 ساخت میشلن با 10 میلیمتر عرض بیشتر، پایداری تویوتا سوپرا فاینال ادیشن را به مراتب افزایش داده است. دیسک‌های 19 اینچ ترمز نیز از برند برمبو تامین می‌شود.

در فضای کابین تویوتا سوپرا فاینال ادیشن می‌توان نهایت توجه به راننده را متوجه شد چراکه صندلی باکتی فیبرکربن به همراه پوشش داخلی در و کنسول میانی با روکش قرمز رنگ آلکانترا تزئین شده است. از دیگر تزئینات قرمز کابین می‌توان به کمربندهای ایمنی، نوار بالای فرمان و تریم سردنده اشاره کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران