همزمان با معرفی مرسدس-آامگ C43، نسخه استیشنواگن از این خودرو نیز رونمایی شده است. البته این محصول برای عرضه در بازار اروپا تدارک دیده شده، جایی که خودروهای استیشنواگن همچنان مورد توجه مشتریان قرار دارند.
”مرسدس -آامگ C43 استیشنواگن به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده است، که 402 اسببخار قدرت و 500 نیوتنمتر گشتاور در اختیار این خودرو قرار میدهد.“یکی از نخستین تغییرات AMG C43 استیشنواگن، حذف پیشرانه سه لیتری شش سیلندر M139l از میان گزینههای قابل انتخاب است. بنابراین مشتریان علاقمند به پیشرانه شش سیلندر میتوانند به سراغ GLC 43 بروند.
با وجود حذف پیشرانه شش سیلندر، خروجی اگزوز چهار گانه همچنان در نمای عقب حضور دارد که میتواند نشانهای از یک پیشرانه هیجانانگیز باشد.
البته این حدس چندان غلط نیست چراکه مرسدس -آامگ C43 استیشنواگن به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده است، که 402 اسببخار قدرت و 500 نیوتنمتر گشتاور در اختیار این خودرو قرار میدهد. به منظور از بین رفتن تاخیر توربو، مهندسان مرسدس از تجربیات مسابقات فرمول یک و ساخت خودروی سوپراسپرت AMG One استفاده کرده و یک موتور الکتریکی به ضخامت 1.6 اینچ را درون محور توربوشارژر قرار دادهاند تا پیش از خروج دود به اگزوز، این قطعه را به حرکت درآورد.
نکته جالب اینکه رقم اسببخار این پیشرانه حتی از پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر متعلق به بامو M340i xDrive تورینگ نیز 20 واحد بیشتر است. البته این خودرو نیز تنها در اروپا عرضه میشود.
شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت مرسدس-آامگ C43 استیشنواگن به ترتیب 4.7 ثانیه و 250 کیلومتر برساعت اعلام شده است. در صورت سفارش پکیج AMG Driver، حداکثر سرعت به 265 کیلومتر برساعت افزایش مییابد.
شرکت مرسدس درحال حاضر نسخههای سدان، استیشن واگن، کوپه و روباز از C کلاس را عرضه میکند، اما براساس برخی شایعات، خودروساز آلمانی قصد دارد نسخه کوپه از سریهای C و E را با یک مدل به نام CLE جایگزین نماید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com