• BMW Vision Neue Klasse EV Concept - ب‌ام‌و ويژن نئو کلاس
  • BMW Vision Neue Klasse EV Concept - ب‌ام‌و ويژن نئو کلاس

منتظر عصر جدید خودروهای برقی BMW باشید

معرفی ب ام و ویژن نئو کلاس

12 شهریور 1402 14:40

شرکت ب ام و با رونمایی از کانسپت «آی ویژن دی»، چهره محصولات برقی خود در سال‌های آینده را به نمایش گذاشت. اکنون نسخه دیگری از همان خودرو با نام «ویژن نئو کلاس» به نمایشگاه IAA 2023 مونیخ می­‌آید، که ظاهرا آمادگی بیشتری برای ورود به خط تولید دارد.

فرم زاویه‌­دار بدنه ب ام و ویژن نئو کلاس به مدل آی ویژن وفادار مانده است، با این تفاوت که به لطف نصب جلوپنجره دوقسمتی و چراغ‌های LED در دو گوشه نمای جلو، چهره­‌ای واقعی­‌تر را نمایش می‌­دهد. براساس اعلام ب ام و، عناصر نوردهی این خودرو با چاپگر 3 بعدی ساخته شده است.

دیفیوزر مشکی رنگ در عقب و رینگ‌های 21 اینچی هم ظاهر ویژن نئو کلاس را به واقعیت نزدیک‌تر کرده است، درحالی‌که چراغ‌های باریک عقب نیز به ترکیب نمای جلو شباهت دارد.

BMW Vision Neue Klasse EV Concept - ب‌ام‌و ویژن نئو کلاس

لوگوی جدید ب ام و نیز روی گلگیرهای جلو و عقب چاپ شده بنابراین از نشان‌های فلزی خبری نیست.

ب ام و از فرم بدنه ویژن نئو کلاس به عنوان طرحی یکپارچه یاد کرده، که در مقایسه با سایر خودروهای برقی، افزایش 30 درصدی برد حرکتی و کاهش 25 درصدی مصرف انرژی را به همراه داشته است. ضمن ­این‌که به لطف نسل ششم فناوری eDrive، چگالی باتری و سرعت شارژ باتری هم به ترتیب 20 و 30 درصد افزایش یافته است.

شعاع حرکتی ب ام و ویژن نئو کلاس اعلام نشده است، اما سازنده قبلا از رقم هزار کیلومتر سخن به میان آورده بود، که چندان دور از دسترس به نظر نمی‌­رسد.

BMW Vision Neue Klasse EV Concept - ب‌ام‌و ویژن نئو کلاس

در کابین ویژن نئو کلاس با طرحی ساده و چشم‌نواز مواجه هستیم، که با ترکیب سفید و زرد تزئین شده و ویژگی‌های مهمی همچون سقف کاملا شیشه‌­ای، دستیار شخصی هوشمند، فرمان مربع-شکل و البته قابلیت دید وسیع (Panoramic Vision) را به همراه دارد. دید وسیع به نمایشگر مجازی بسیار بزرگی اشاره دارد، که تصاویر را در محیطی به گستره داشبورد، در معرض دید راننده و سرنشین جلو قرار می‌­دهد. این سامانه از کنترل حرکتی نیز پشتیبانی می­‌کند.

فضای داخلی این خودرو در عین بهره‌­مندی از فناوری‌های جدید، به محصولات کلاسیک ب ام و اشاره دارد. برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، از موادی مثل کروم یا چرم در این بخش استفاده نشده است. صندلی‌های جلو نیز به کف خودرو متصل شده است، تا فضای بیشتری در اختیار ردیف عقب قرار بگیرد.

BMW Vision Neue Klasse EV Concept - ب‌ام‌و ویژن نئو کلاس

پس از آغاز تولید ب ام و ویژن نئو کلاس در تاسیسات Debrecen واقع در مجارستان، این خودروی برقی از سال 2026 به معابر وارد خواهد شد. انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتر شامل قیمت، مشخصات پیشرانه، شعاع حرکتی و زمان لازم برای شارژ، در زمان رونمایی رسمی از این محصول اعلام شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران