• تحويل آخرين سري از ب ام و i3

خداحافظی با پرفروش‌ترین خودروی برقی BMW

تحویل آخرین سری از ب ام و i3

17 مرداد 1401 20:06

مدل i3، هاچ‌بک هیبریدی کوچک کمپانی ب‌ ام‌ و است که از هشت سال و نیم پیش تاکنون عرضه می‌شود. این خودرو در حدود 250 هزار دستگاه در 74 کشور مختلف فروخته شد. اکنون ب‌ ام‌ و قصد دارد تا تولید i3 را متوقف کند؛ در واقع این مدل کنار می‌رود تا کراس‌ اور تمام الکتریکی ب ام و iX1 عرضه شود.

ب‌ ام‌ و مجموعاً بیش از 250 هزار نمونه از i3 را در سراسر جهان فروخت. یک مراسم تحویل ویژه در ب‌ ام‌ و  Welt در مونیخ اجرا شد که طی آن، 18 نمونه آخر ب‌ ام‌ و i3 ارائه شدند و به دست تعدادی از مشتریان خوش‌شانس رسیدند. تمامی 18 دستگاه با رنگ طلایی Galvanic و مشکی پوشیده شده‌اند تا ادای احترامی به موفقیت i3 باشد.

ب‌ ام‌ و در بیانیه‌ای گفت که هشت سال و نیم پیش، در ابتدای تولید این مدل، خودرویی رویایی و عجیب به نظر می‌رسید. از آن زمان، این خودروی کوچک با پیشرانه الکتریکی خود، برای لذت رانندگی بدون آلایندگی پیش‌قدم شده است.

شرکت ب‌ ام‌ و، تولید i3 را در سال 2021 در آمریکا متوقف کرد؛ درست قبل از این که امسال این خبر را در جهان منتشر کند. هاچ‌بک i3 در سال 2013 وارد بازار شد و قابلیت پیمایش آن بین 130 تا 246 کیلومتر بود.

تحویل آخرین سری از ب ام و i3

ب‌ ام‌ و مجموعاً بیش از 250 هزار نمونه از i3 را در سراسر جهان فروخت. بنابراین می‌توان گفت که i3 موفق‌ترین خودرو برقی ب‌ ام‌ و و یکی از موفق‌ترین خودروهای برقی جهان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که نام ب‌ ام‌ و i3 در کشور چین، به عنوان سدان سری سه الکتریکی با باتری باقی خواهد ماند و در آمریکا، به زودی کراس‌اور ب ام و iX1 جایگزین آن خواهد شد. اما تولید i3 رسما به پایان رسیده است.

دیدگاه کاربران