• ام‌جي مولان هاچ‌بکي برقي براي رقابت در بازار جهاني
  • ام‌جي مولان هاچ‌بکي برقي براي رقابت در بازار جهاني
  • ام‌جي مولان هاچ‌بکي برقي براي رقابت در بازار جهاني
  • ام‌جي سايبر E هاچ‌بکي برقي براي رقابت در بازار جهاني
  • ام‌جي سايبر E هاچ‌بکي برقي براي رقابت در بازار جهاني
  • ام‌جي سايبر E هاچ‌بکي برقي براي رقابت در بازار جهاني

هاچ‌بکی برقی برای رقابت در بازار جهانی

معرفی ام‌جی مولان

21 خرداد 1401 18:46

شرکت سایک تولید یک هاچ‌بک برقی به نام ام‌جی مولان (سایبر E) را آغاز کرده، خودرویی که از ابتدا با هدف صادرات به بازار جهانی طراحی شده است.

این هاچ‌بک برقی، اولین محصول برقی ام‌جی با برنامه عرضه جهانی است، که در اروپا نیز به فروش خواهد رسید.مدتی پس از انتشار تصاویری از یک هاچ‌بک تحت آزمایش در مجارستان با بدنه استتار شده، اکنون ام‌جی مولان به عنوان نخستین محصول برقی سایک روی پلتفرم Nebula، رونمایی شده است. این هاچ‌بک برقی، اولین محصول برقی ام‌جی با برنامه عرضه جهانی است، که در اروپا نیز به فروش خواهد رسید.

یکی از ویژگی­‌های ام‌جی مولان، نصب باتری چگالی-بالا در آن بوده که به لطف کاهش ضخامت باتری، فضای کابین را نیز اضافه کرده است. برای جلوگیری از اتلاف حرارت و آتش‌سوزی، پوشش اضافه برای مجموعه باتری ام‌جی مولان درنظر گرفته شده است، که دریافت گواهی ایمنی اروپا را نیز برای این خودرو آسان‌تر می‌سازد.

براساس گمانه­‌زنی­‌ها، پیشرانهام‌جی مولان با محصول دیگر برقی ام‌جی یعنی مارول R مشترک بوده و بین 284 تا 288 اسب­‌بخار قدرت در اختیار آن قرار می‌دهد.

طراحی ظاهری ام‌جی مولان به واسطه فرم چراغ‌ها، محل نصب لوگو و مسیر ورودی جریان هوا به رنگ مشکی در پایین سپر، به سایر محصولات جدید این برند شباهت دارد. چراغ‌های سرتاسری عقب ام‌جی مولان در ارتفاعی بالا قرار گرفته و لوگوی ام‌جی را در میانه خود جای داده است. رنگ‌آمیزی ستون‌ها با مشکی، سقف ام‌جی مولان را معلق نشان می‌­دهد.

ام‌جی مولان هاچ‌بکی برقی برای رقابت در بازار جهانی

براساس اعلام ام‌جی، ساختار مولان قابلیت دریافت سطح 3 خودران را دارد و از ارتباط 5G و هوشمند نیز پشتیبانی می‌­کند.

ام‌جی از اعلام زمان عرضه مولان خودداری کرده است. پس از این هاچ‌بک برقی، یک مدل اسپرت به نام سایبرستر و دو کراس‌اور سایبر S و سایبر X نیز توسط این برند عرضه خواهند شد.

ام‌جی برای افزایش آمار فروش خود در اروپا و ثبت رقم 120 هزار دستگاه برنامه‌ریزی کرده است، که احتمالاً بخشی از آن به مولان اختصاص خواهد داشت. با توجه به برنامه ام‌جی برای صدور این محصول جدید به اروپا، مهمترین رقیب ام‌جی سایبر E در این منطقه، فولکس‌­واگن ID.3 خواهد بود که به لطف فناوری جدید، قیمت رقابتی و سامانه چهارچرخ محرک، جایگاه مناسبی به دست آورده است.

دیدگاه کاربران