معرفی میتسوبیشی eK کراس

شرکت میتسوبیشی از یک خودروی کوچک برقی به نام eK کراس رونمایی کرده است. توجه داشته باشید که اسم این خودرو به صورت eK X EV نوشته شده ولی بنابر اعلام سازنده، حرف X را باید به صورت کراس خواند.

میتسوبیشی eK کراس برپایه پلتفرم نیسان ساکورا شکل گرفته است.همچون میتسوبیشی اوتلندر که روی پلتفرم مشترک با نیسان ایکس-تریل شکل گرفته، میتسوبیشی eK کراس و نیسان ساکورا هم از ساختاری مشابه با یکدیگر بهره‌­مند شده‌­اند.

اگر طراحی محصولات جدید میتسوبیشی را مشاهده کرده باشید، احتمالا در همان نگاه اول با چهره­‌ای آشنا روبرو خواهید شد. درحقیقت می‌­توان نمای جلوی میتسوبیشی eK کراس را چهره‌­ای کارتونی از مدل اوتلندر دانست که روی بدنه‌ای کوچک با فرم جعبه‌­ای قرار گرفته است. البته از آنجا که eK کراس توسط میتسوبیشی در رده شاسی­‌بلندها معرفی شده، چندان هم نباید از این شباهت تعجب کرد.

میتسوبیشی eK کراس

میتسوبیشی eK کراس به موتور برقی با 63 اسب‌­بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که برای گشت و گذار در شهرهای متراکم کافی به نظر می‌­رسد.

با یک بار شارژ باتری 20 کیلووات ساعت این خودرو، می‌­توانید 180 کیلومتر مسافت را طی کنید. میتسوبیشی به نتایج پژوهشی اشاره نموده که از پیمایش روزانه کمتر از 50 کیلومتر با خودروهای کوچک شهری ژاپنی خبر داده است. بنابراین، شعاع حرکتی eK کراس مناسب به نظر می­‌رسد.

میتسوبیشی eK کراس

با اتصال این باتری به جریان سریع 200 وات، تنها 40 دقیقه برای بازیابی 80 درصد ظرفیت کفایت می­‌کند. با اتصال به جریان عادی، این مدت به 8 ساعت افزایش خواهد یافت.

میتسوبیشی eK کراس از تابستان سال جاری و با قیمت 14 هزار دلار به فروش می­‌رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com