• ميتسوبيشي اوتلندر 2024 آرين موتور

بررسی تیپ‌های اوتلندر تک دیفرانسیل

بررسی میتسوبیشی اوتلندر 2023 آرین موتور

27 خرداد 1403 16:15

تفاوت تیپ‌های اوتلندر تک دیفرانسیل 5 نفره

خرداد 1403: براساس جدیدترین به‌روزرسانی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، میتسوبیشی اوتلندر تک‌دیفرانسیل، قرار است در مدل 5 نفره اما در سه تیپ مختلف با نام‌های L-ine و M-Line و H-Line عرضه شود که تفاوت آنها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

تفاوت تیپ های اوتلندر تک دیفرانسیل
تیپ خودرو L-Line M-Line H-Line
سایز رینگ 235/60R18 235/60R18 255/45R20
صندلی راننده 4 حالته دستی 4 حالته دستی 6 حالته برقی
صندلی شاگرد 2 حالته دستی 2 حالته دستی 2 حالته برقی
آینه جانبی برقی با LED x دارد دارد
آینه تاشو برقی x x دارد
آینه جانبی با گرمکن x x دارد
رادار تغییرلاین (LDWS) x x دارد
رادار تصادف جلو (FCW) x x دارد
رادار نقطه کور (BSD) x x دارد
دوربین 360 درجه x x دارد
روکش چرمی فرمان x x دارد
سنسور پارک جلو و عقب x x دارد
نمایشگر هدآپ (HUD) x x دارد

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

میتسوبیشی اوتلندر تک‌دیفرانسیل وارداتی آرین موتور، هر چند که در 3 تیپ مختلف وارد کشورمان شده است، اما هر سه تیپ، مشخصات فنی یکسانی داشته و مجهز به موتور توربوشارژ 1.5 لیتری (4B40) با قدرت تقریبی 160 اسب‌بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر هستند. گیربکس هر سه تیپ نیز از نوع CVT با 8 دنده مصنوعی است. 

. کاتالوگ اوتلندر 2WD تیپ L-Line
. کاتالوگ اوتلندر 2WD تیپ M-Line
. کاتالوگ اوتلندر 2WD تیپ H-Line

رونمایی میتسوبیشی اوتلندر 2024 در ایران

خرداد 1403: سال 2018 آخرین سالی بود که شاهد عرضه اوتلندرهای وارداتی در بازار کشورمان بودیم. حالا پس از گذشت شش سال از آن تاریخ، شرکت آرین موتور خبر داده که بزودی نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر را به کشورمان خواهد آورد؛ خودرویی که در جریان نمایشگاه خودرو شیراز 1403 برای اولین‌بار در کشورمان رونمایی شد.

نسل جدید اوتلندر، هم در مدل‌های 5 نفره و 7 نفره عرضه می‌شود، هم نمونه‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل دارد و هم به لحاظ سطح آپشن‌ها، قرار است در چندین تیپ مختلف بدست مشتریان ایرانی برسد. هنوز تفاوت تیپ‌های اوتلندر، از سوی شرکت آرین موتور اطلاع‌رسانی نشده است.

معرفی چهارمین نسل اوتلندر

نسل چهارم میتسوبیشی اوتلندر، ابتدا با مدل 2022 به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو نخستین محصول خودروساز ژاپنی است که از شراکت این شرکت با نیسان بهره‌مند شده چراکه حتی برخی قطعات داخل کابین آن هم با نیسان ایکس-تریل مشترک است. نسل جدید این خودرو، همچنان دارای به ردیف سوم صندلی‌ها بصورت سفارشی است که می­‌تواند باعث افزایش جذابیت میتسوبیشی اوتلندر برای بسیاری از مشتریان شود.

با توجه به موارد زیاد اشتراک میان میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس-تریل، این پرسش مطرح می‌­شود که خریداران با چه انگیزه­‌ای باید از محصول نیسان که امتحان خود را پس داده بگذرند و اوتلندر را انتخاب نمایند. خب مواردی همچون سطح آپشن‌ها و طراحی خشن ظاهری می‌­تواند نظر برخی را به سوی محصول جدید میتسوبیشی جلب نماید.

طراحی متفاوت میتسوبیشی اوتلندر 2024

در نمای جلو شاهد طرح جدید جلوپنجره به همراه چراغ‌های باریک LED در نقش دی‌لایت و چراغ راهنما هستیم که از کانسپت انگلبرگ تاثیر گرفته و نمایی تازه و البته قدرتمند به این خودرو هدیه کرده است. وظیفه نوردهی اصلی به چراغ‌های سه گانه روی سپر جلو محول شده که مه‌شکن را هم شامل می­‌شوند.

بنابر اظهار شرکت سازنده، نوار کرومی C شکل در دو طرف جلوپنجره برای یادآوری گارد نصب شده روی میتسوبیشی پاجرو در سال‌های گذشته طراحی شده درحالی‌که بازشوهای بخش پایینی سپر جلو هم یادآور میتسوبیشی لنسر اوولوشن X خواهد بود.

در نمای جانبی هم تاثیر طراحی از کانسپت Engelberg Tourer کاملاً مشهود است و رینگ‌های 20 اینچی و برآمدگی‌ها، طرح اسپرت اوتلندر را تشدید می‌‌کند. علاوه‌براین فرم شیشه­‌های جانبی به همراه ستون D از فراهم شدن نور و دید جانبی برای سرنشینان ردیف سوم خبر می­‌دهند.

در نمای عقب هم فرم جدید چراغ‌ها جلب نظر می­‌کند که در هماهنگی با چراغ‌های باریک جلو طراحی شده ضمن این‌که بنابر اظهار میتسوبیشی، فرورفتگی روی در صندوق عقب هم یادآور محل نصب چرخ زاپاس روی شاسی‌بلندهای قدیمی میتسوبیشی خواهد بود.

کابین و امکانات میتسوبیشی اوتلندر 2024

طراحی فضای کابین میتسوبیشی اوتلندر جدید کاملاً متحول شده ولی در عین حال تاثیرات طراحی کابین نیسان ایکس-تریل کاملاً مشهود است.

نمایشگر لمسی روی داشبورد به صورت استاندارد 8 اینچی است ولی می‌توان نمونه 9 اینچی را نیز سفارش داد. اما صرف نظر از اندازه، نکته مهم این است که بالاخره نمایشگر مرکزی این خودرو توانسته از شر سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی میتسوبیشی خلاص شود.

کابین میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022

علاوه‌بر نمایشگر مرکزی، کنترل‌های سامانه تهویه، صفحه پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، نمایشگر هداپ دیسپلی و اهرم تعویض دنده هم مستقیماً از ایکس-تریل به عاریت گرفته شده تا رد پای محصول خوش‌فروش نیسان در میتسوبیشی اوتلندر جدید کاملاً واضح باشد.

طراحی داشبورد با خطوط مستقیم افقی، تریم آلومینیومی، پوشش چرم نیمه-آنیلین و فرمان چهار شاخه با طرحی شبیه به محصولات قدیمی میتسوبیشی، همگی باعث شده حال و هوای کابین نسل جدید اوتلندر متفاوت با قبل باشد.

فاصله محورهای این خودرو 2.7 متر است که نسبت به نسل قبلی 3.5 سانتی‌متر افزایش یافته و باعث فراهم شدن فضای بیشتر برای سرنشینان خواهد شد.

صندلی­‌های ردیف سوم را می‌­توان به صورت 50/50 جمع‌آوری کرد اما صندلی‌های ردیف دوم با نسبت  40/20/40 جمع می‌شود. با جمع‌آوری هر دو ردیف دوم و سوم، قضایی تخت به طول  2 متر حاصل خواهد شد که 40 سانتی‌متر بیشتر از فضای موجود در نسل فعلی است.

صندلی های ردیف سوم با قابلیت تاشوندگی در میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022

میتسوبیشی اوتلندر جدید به دستیار MI Pilot مجهز شده که درواقع متعلق به نیسان است ولی برای استفاده در محصول میتسوبیشی تغییر نام داده.

کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، کاهش خودکار سرعت در پیچ‌ها با هماهنگی مسیریاب، دستیار حرکت در ترافیک به همراه فشردن خودکار پدال گاز درصورت توقف کمتر از 30 ثانیه، دستیار تابلوخوان، نوربالای خودکار، پیشگیری از برخورد در جلو، ترمز خودکار اضطراری، هشدار پایش نقطه کور و جلوگیری از خروج ناگهانی راننده از پارک، بخشی از انبوه سامانه­‌های دستیار راننده است که در میتسوبیشی اوتلندر جدید نصب شده که البته برخی استاندارد و بعضی به صورت سفارشی خواهند بود.


شرایط فروش میتسوبیشی

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت آرین موتور و همچنین جهت اطلاع از نحوه فروش خودروهای وارداتی این شرکت شامل فروش و پیش فروش محصولات Mitsubishi در ایران، مقاله شرایط فروش آرین موتور را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
AmirHosinShahpanah دیروز
بهترین شاسی بلند وارداتی. کاش بشه به جای این ات و آشغالهای چینی این رو تو خیابان ببینیم. امیدوارم زود تر پلاک بشه
پاسخ
0
0
0