• کراس‌اور برقي پول‌استار 3
  • کراس‌ اوور برقي پولستار 3

کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 480 کیلومتر

معرفی پول‌استار 3

22 مهر 1401 21:06

برند تازه ­تاسیس پول‌استار که تاکنون در بخش خودروهای کوپه و سدان حضور داشته، قصد دارد با ورود به بخش کراس‌­اورها، خود را به عنوان یک رقیب جدی در بازار خودروهای برقی معرفی کند.

این امر با معرفی پول‌استار 3 اتفاق افتاده است، یک کراس‌­اور برقی با ابعاد کوچکتر از ب ام و iX که روی پلتفرم مخصوص خودروهای برقی و مشترک با محصولات ولوو شکل گرفته و به واسطه شیب سقف، فرمی هیجان­‌انگیز را به نمایش گذاشته است.

مشخصات فنی پول‌استار 3

پول‌استار 3 به مجموعه باتری 111 کیلووات ساعت مجهز شده است، که از جریان سریع 250 کیلووات پشتیبانی کرده و براساس اعلام سازنده، نیروی لازم برای پیمودن 480 کیلومتر مسافت (432 کیلومتر با پکیج پرفورمنس) را فراهم می‌­کند.

کراس‌ اوور برقی پولستار 3

موتور برقی محور عقب به قابلیت تقسیم گشتاور از طریق کلاچ دوتایی مجهز شده است و می­‌تواند به صورت مستقل عمل نماید. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت پول‌استار 3 در دو نسخه عادی و پرفورمنس به ترتیب 4.9 و 4.6 ثانیه و ظرفیت یدک­‌کشی این خودرو 1590 کیلوگرم اعلام شده است.

پول‌استار 3 در حالت استاندارد 489 اسب‌­بخار قدرت و 840 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد، درحالی‌که در نسخه پرفورمنس این اعداد به 517 اسب­‌بخار و 910 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می­‌یابد.

کابین و امکانات پول‌استار 3

غیر از افزایش قدرت، در مدل پرفورمنس با شاسی اسپرت، سیستم تعلیق بادی، رینگ‌های 22 اینچی با تایرهای P Zero ساخت پیرلی و جزئیات طلایی در بدنه و کابین مواجه هستیم. روکش چرم ناپا، تهویه و ماساژور صندلی و رنگ‌های متالیک هم با هزینه اضافه ارائه می‌­شود.

کراس‌اور برقی پول‌استار 3

پول‌استار 3 در سال اول تولید با پکیج­‌های Plus و Pilot همراه می­‌شود. تریم Plus به سیستم صوتی Bowers & Wilkins به قدرت 1610 وات با 25 بلندگو، گرمکن شیشه جلو، صندلی‌های عقب و فرمان و روکش پشمی سازگار با محیط زیست یا پارچه بازیافتی مجهز شده است.

در پکیج Pilot هم مواردی شامل دستیار رانندگی هندزفری، نمایشگر هداپ و دستیار پارک خودکار ارائه می­‌شود.

پول‌استار 3 در تمام نسخه‌­ها به 5 رادار، 5 دوربین خارجی، 2 دوربین داخلی و 12 حسگر فراصوت مجهز شده است، ولی از سال آینده، مشتریان می‌­توانند پکیج Pilot Pack با سه دوربین خارجی اضافه، چهار حسگر فراصوت بیشتر، لیدار و قابلیت تمیز شدن دوربین‌های جلو و عقب را نیز دریافت کنند. درواقع پول‌استار 3 با این امکانات، برای دریافت فناوری خودران کامل آماده می­‌شود.

کراس‌اور برقی پول‌استار 3

براساس آنچه در سایت polestar.com آمده است، صفحه پشت آمپر 9 اینچی، نمایشگر مرکزی 14.5 اینچی با رابط کاربری اندروید اتو OS و دستیار گوگل، سقف پانوراما، گرمکن صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم، نورپردازی LED، تهویه مطبوع سه منطقه­‌ای، در صندوق برقی، رادار داخلی برای پایش کودکان و حیوانات خانگی با قابلیت کنترل دمای کابین،  4 خروجی USB-C، دوربین 360 درجه، از امکانات پول‌استار 3 هستند.

فضای 480 لیتری بار پس از خم شدن صندلی‌ها تا 1415 لیتر افزایش می‌­یابد. یک فضای 32 لیتری هم در زیر کاپوت پیش‌­بینی شده است.

برنامه تولید و قیمت پول‌استار 3

پول‌استار 3 در کامل‌ترین نسخه با قیمت 85,300 دلار از خط تولید در چین خارج می‌شود و از سه ماهه چهارم سال 2023 به مشتریان تحویل می‌شود. از اواسط سال 2024، خط تولید این خودرو در کارولینای جنوبی نیز راه‌­اندازی خواهد شد.

کراس‌اور برقی پول‌استار 3

پول‌استار 3 توسط توماس اینگنلاث، مدیرعامل شرکت سازنده به عنوان شاسی‌بلندی برای عصر خودروهای برقی توصیف شده و آن را یک خودروی برقی لوکس دانسته که زبان طراحی پول‌استار را با ویژگی‌­های اسپرت ترکیب کرده است.

تولید پول‌استار 3 بخشی از برنامه این برند سوئدی برای گسترش دامنه فعالیت خود به حداقل 30 کشور دنیا تا پایان سال آینده میلادی است. این برند برای افزایش فروش خود از 29 هزار دستگاه در سال 2021 به 290 هزار دستگاه در سال 2025 نیز برنامه­‌ریزی کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید

دیدگاه کاربران