• کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV
  • کراس‌اور برقي شورولت بليزر EV

کراس‌اوری برقی با پیمایش 515 کیلومتر

معرفی شورولت بلیزر EV

11 مرداد 1402 11:15

کمپانی شورولت همزمان با اعلام مشخصات و قیمت بلیزر برقی 2LT AWD، از شروع واردات این مدل به ایالات متحده خبر داده است، چراکه این محصول در تاسیسات جنرال موتورز در راموس آریزپه در مکزیک تولید می­‌شود.

با معرفی 2LT FWD به عنوان تریم پایه، به نظر می‌­رسد که 1LT از گردونه حذف شده و تریم جدید در کنار LT , RS و SS تولید خواهد شد. لازم به ذکر است که شورولت بلیزر برقی 2024 به ناوگان پلیس هم اضافه می­‌شود. البته تریم RS AWD قبل از سایرین به نمایندگی‌ها وارد می‌­شود، درحالی‌که تولید RS RWD و 2LT AWD از اواخر امسال آغاز خواهد شد. تولید تریم SS هم با تاخیر نسبتا طولانی نسبت به برنامه اولیه به بهار 2024 موکول شده است.

شورولت بلیزر برقی 2LT AWD مدل 2024

شورولت بلیزر برقی 2LT AWD با قیمت پایه 56,715 دلار و شعاع حرکتی 445 کیلومتر (برمبنای EPA)، مواردی شامل نمایشگر لمسی 17.7 اینچی، گرمکن برای فرمان، صندلی‌های جلو و آینه­‌های جانبی، صفحه پشت آمپر 11 اینچی، روکش Evotex صندلی‌ها، شارژر بی‌سیم و در صندوق برقی با AutoSense را به همراه دارد. چند سامانه دستیار راننده و ایمنی همچون کروزکنترل تطبیق­‌پذیر و دوربین 360 نیز در این خودرو وجود دارد.

کراس‌اور برقی شورولت بلیزر EV

شورولت بلیزر برقی RS AWD مدل 2024:

شعاع حرکتی این مدل نسبت به 2LT AWD تغییر نکرده ولی افزایش قیمت پایه به 60,215 دلار به علت اضافه شدن تریم مشکی براق بدنه، رینگ‌های 21 اینچی، نشان‌های RS، فرمان D شکل و انیمیشن چراغ‌های بیرونی، اتفاق افتاده است.

تهویه ردیف جلو، گرمکن ردیف عقب، گرم‌کن برف­‌ پاک‌کن­‌ها، حسگر باران، نمایشگر مجازی روی شیشه و دوربین دید عقب روی آینه، از دیگر امکانات رفاهی این مدل به شمار می‌­آید.

کراس‌اور برقی شورولت بلیزر EV

شورولت بلیزر برقی RS RWD مدل 2024

تریم RS RWD با قیمت پایه 61,790 دلار، به سیستم صوتی Bose مجهز و شعاع حرکتی آن هم معادل با 512 کیلومتر (برمبنای EPA) اعلام شده است.

شورولت وعده کرده که قیمت تریم‌های RS FWD و 2LT FWD از بلیزر برقی 2024 را در آینده نزدیک اعلام نماید. توجه داشته باشید که احتمال دارد این خودروی برقی با تخفیف 7,500 دلاری فدرال مواجه شود.

مشخصات فنی شورولت بلیزر EV مدل 2024

بلیزر الکتریکی جدید از معماری Ultium EV جنرال‌موتورز بهره‌مند است‌؛ درست همانند چندین محصول دیگر از شورولت و سایر برند‌های این خانواده.

کراس‌اور برقی شورولت بلیزر EV

کمپانی شورولت هنوز به طور کامل جزئیات تریم‌ها را ارائه نداده است‌. بلیزر EV SS حدود 557 اسب‌بخار قدرت و 879 نیوتن‌متر گشتاور دارد. برد آن نیز 515 کیلومتر است. یک حالت با نام Wide Open Watts (WOW) برای این خودرو در نظر گرفته شده که در زمانی کم‌تر از 4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. سیستم شارژ این خودرو الکتریکی تا 11.5 کیلووات هنگام اتصال به پریز برق AC سطح دو و تا 190 کیلووات با شارژر سریع DC پشتیبانی می‌کند.

طراحی شورولت بلیزر EV مدل 2024

بلیزر EV در تریم‌های  1LT , 2T , RS و SS در دسترس است. ظاهر بیرونی LT تک رنگ است و به صورت استاندارد رینگ‌های 19 اینچی دارد. RS جلوپنجره و تریم مشکی دارد و بر رینگ‌های 21 اینچی سوار شده است. SS نیز سقف مشکی و رینگ‌های 22 اینچی دارد.

تریم‌های RS و SS به چراغ‌های LED مجهز شده‌اند و نشان شورولت هنگام نزدیک و یا دور شدن راننده از ماشین، روشن می‌شود. هنگامی که خودرو به برق وصل می‌شود، لامپ‌ها به صورت متوالی روشن می‌شوند تا وضعیت شارژ را نشان دهند.

کابین و امکانات شورولت بلیزر EV مدل 2024

داخل شورولت بلیزر الکتریکی، یک صفحه‌نمایش اطلاعات و سرگرمی بزرگ 17.7 اینچی به صورت مورب تعبیه شده است. یک نمایشگر 11 اینچی برای ‌راننده نیز وجود دارد. سیستم کمک راننده پیشرفته GM's Super Cruise به عنوان یک آپشن در دسترس است.

جالب است بدانید که هیچ دکمه استارتی در کابین خودرو وجود ندارد. در واقع خودرو کلید و راننده را حس کرده و تنها با فشردن پدال ترمز، آماده می‌شود.

تریم‌های RS و SS امکانات بیش‌تری را ارائه می‌دهند؛ RS دوخت‌هایی با رنگ‌های متضاد آبی و قرمز دارد و SS با ترکیبی از رنگ‌های قرمز Adrenaline و نارنجی Argon در دسترس است. علاوه بر آن، این مدل‌ها به فرمان پایین تخت، دریچه‌های HVAC هوا، گرمکن و تهویه صندلی‌ها و ... مجهز هستند.

بلیزر EV به صورت استاندارد با سیستم Chevy Safety Assist  ارائه می‌شود. این سیستم شامل ترمز خودکار اضطراری، هشدار برخورد جلو، ترمز عابر پیاده جلو، کمک به حفظ خطوط و چراغ‌های جلو هوشمند است. ترمز اتوماتیک عقب و کمکی پارک نیز وجود دارند.

شورولت بلیزر EV برای پلیس

مدل ساخته شده برای خودرو پلیس نیز در سه ماهه اول سال 2024 عرضه می‌شود. تریم SS نقطه شروع آن است و با بزر‌گ‌ترین باتری تولید می‌شود. پلیس می‌تواند نسخه دیفرانسیل عقب و یا چهار چرخ محرک را انتخاب کند. امکانات کابین خودرو نیز متناسب با شغل آن‌هاست.

دیدگاه کاربران