• همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي
  • همکاري آئودي و يک استارتاپ هندي براي تبديل ريکشا به موتور سه چرخ برقي

همکاری آئودی و یک استارتاپ هندی

تبدیل ریکشا به موتور سه چرخ برقی

29 خرداد 1401 16:51

آئودی در یک همکاری خارق‌العاده با استارتاپ آلمانی-هندی Nunam که قصد دارد از باتری‌های که عمر آن‌ها تمام شده برای احیای ریکشا (موتورسیکلت‌های سه چرخ معروف هندوستان) استفاده کند، فاز جدید از توسعه وسایل حمل و نقل برقی را آغاز کرده است.

باتری‌های خودروهای برقی پس از استفاده در وسایل نقلیه نیز باز هم قدرت زیادی دارند، این اتفاقی است که وسایل نقلیه با برد و توان کمتر و وزن پایین را امیدوار می‌کند.باتری خودروهای برقی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند تا پایان عمر خودرو دوام بیاورند. اما این باتری‌ها پس از استفاده در وسایل نقلیه نیز باز هم قدرت زیادی دارند. این اتفاقی است که وسایل نقلیه با برد و توان کمتر و وزن پایین را امیدوار می‌کند. موسس شرکت نونام می‌گوید این باتری‌ها در زندگی دوم خود برای خودروهای برقی ساده‌تر احیا می‌شوند.

در واقع این استارتاپ اولین شرکتی نیست که ایده اضافه کردن نیروی برقی به ریکشاها را مطرح کند. چراکه این وسایل نقلیه در خیابان‌های هند بسیار رایج هستند. با این حال اکثر ریکشاها از باتری‌های متعارف اسیدی استفاده می‌کنند که از نظر ذخیره انرژی چندان متراکم نیستند و چرخه عمر عملیاتی کوتاهی دارند. باتری‌های اسیدی به درستی دفع نمی‌شوند و می‌توانند عواقب زیست محیطی مخربی داشته باشند.

ریکشاهای برقی جدید علاوه بر وزن بیشتر به طور عمده از شبکه برق هند که شامل تعدادی نیروگاه با سوخت فسیلی است، تغذیه می‌شوند. برای موضوع جلوگیری از انتشار گاز کربن نیز نونام با سازمان‌های شریک سراغ راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ سبز خواهد رفت. این ایستگاه‌ها با پنل خورشیدی انرژی تولید می‌کنند و انرژی مجدد آنها در باتری‌های آئودی ذخیره می‌شوند و ریکشاها می‌توانند در این ایستگاه‌ها شارژ شوند بدون اینکه آلاینده باشند.

همکاری آئودی و یک استارتاپ هندی برای تبدیل ریکشا به موتور سه چرخ برقی

این استارتاپ که یک سازمان غیرانتفاعی است، قصد دارد وسایل نقلیه گفته شده را در اختیار زنان شاغل قرار دهند، تا به آن‌ها کمک کند بدون نیاز به واسطه، کالاهای خود را به بازار عرضه کنند.

نونام همراه با آئودی یک ریکشا برقی تولید کرده است که مراسم رونمایی آن طی روزهای آینده در جشنواره Green Tech برگزار خواهد شد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران