• ميليوي 1 پروژه‌اي براساس بيتل تيپ 1303
  • Milivie 1 Volkswagen Beetle Restomod
  • Milivie 1 Volkswagen Beetle Restomod
  • ميليوي 1 پروژه‌اي براساس بيتل تيپ 1303

طراحی آینده‌نگر با قلب هواخنک

بیتل با حفظ سمت، به‌روز شد

30 خرداد 1401 18:06

اسمش Milivie 1 است. یک رستوماد خاص روی فولکس‌واگن بیتل با تولید محدود که هدف آن استفاده از نمونه اصلی و اضافه کردن برخی از امکانات مدرن است. این شرکت قصد دارد تنها 22 نمونه از این خودرو را تولید کند که به طرزی باورنکردنی قیمت پایه آن 598 هزار و 244 دلار خواهد بود.

میلیوی 1 برای این پروژه یک بیتل تیپ 1303 مدل 1970 را انتخاب کرده است که در قیاس با مدل‌های متعارف بزرگ‌تر بوده است.در همان نگاه اول به میلیوی 1 متوجه می‌شویم که سازنده این خودرو را در قیاس با بیتل اصلی به کلی تغییر داده است. این شرکت المان‌هایی از پورشه‌های هواخنک را در این خودرو به کار برده است. مانند دماغه که ما را به یاد پورشه خاطره‌انگیز 356 می‌اندازد. با این حال LEDهای هاله‌ای شکل، ایده‌ای خلاقانه بودند که جایگزین چراغ‌های بسیار برجسته جلو شده‌اند. البته لامپ‌های دیگر نیز نزدیک به سپر تعبیه شده‌اند. در قسمت عقب یک اسپویلر موسوم به دم اردکی نیز روی محفظه پیشرانه نصب شده است. چراغ‌های پشتی نیز به شکل جدید نعل اسبی از آب درآمده‌اند.

داخل کابین شاهد یک به‌روزرسانی اساسی از فولکس‌واگن استاندارد هستیم. رانندگان اکنون می‌توانند از نمایشگرهای 12.3 اینچی برای اطلاعات پشت فرمان و کنسول مرکزی بهره بگیرند. برای شارژ گجت‌های دیجیتالی، سرنشینان راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. شارژر بی‌سیم، شارژر 220 ولت، شارژ USB استاندارد و البته شارژ USB نوع C.

میلیوی 1 پروژه‌ای براساس بیتل تیپ 1303

میلیوی 1 برای این پروژه یک بیتل تیپ 1303 مدل 1970 را انتخاب کرده است که در قیاس با مدل‌های متعارف بزرگ‌تر بوده است. برای مدت‌ها فولکس این مدل را به‌عنوان Super Beetle در بازار آمریکا به فروش می‌رساند. از آنجایی که این خودرو از نظر فنی یک پیشرفت عمیق در قیاس با مدل سنتی به حساب می‌آید برای ساخت آن 1000 ساعت زمان صرف شده که البته شامل نصب سیستم تعلیق دوشاخه‌ای و ترمزهای دیسکی جلو می‌شود.

برای بحث قوای محرکه شرکت سراغ یک پیشرانه 2.28 لیتری هواخنک کاربراتوری وبر و سیستم احتراق الکترونیکی رفته است. هنوز میزان قدرت و گشتاور بیتل فوق معلوم نیست، ولی این را می‌‌دانیم که جعبه‌دنده آن 4 سرعته و از برند ZF است.

میلیوی 1 پروژه‌ای براساس بیتل تیپ 1303

تولید فقط 22 دستگاه اشاره به تولید 22 میلیون دستگاه فولکس‌ واگن بیتل در طول تاریخ دارد. گفته می‌شود اولین ویرایش آن سال 2023 و آخرین دستگاه سال 2025 به دست مشتریان می‌رسد.

دیدگاه کاربران